Hodnotící škály externí evaluace ve vztahu ke zvyšování kvality školy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10281955" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10281955 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hodnotící škály externí evaluace ve vztahu ke zvyšování kvality školy
Popis výsledku v původním jazyce
Tento příspěvek se zabývá srovnáním hodnotících stupnic, které používá školní inspekce v rámci externí evaluace školy. Nejprve provedeme teoretickou komparaci inspekčních hodnotících systémů spolkových zemí Sasko, Dolní Sasko a České republiky. Porovnámestrukturu jejich hodnotících stupnic a také oblasti, ve kterých je škola hodnocena. Dále se zabýváme důsledky, jež z hodnocení školní inspekcí pro školy plynou. V závěrečné části se zaměřujeme na otázku, jak odlišně mohou tyto systémy hodnocení škol působit na zvyšování kvality školy - v různé míře školy motivují k vlastnímu rozvoji a v různé míře je vystavují tlaku možných konsekvencí ze strany kontrolních orgánů.
Název v anglickém jazyce
The evaluation scales of external school evaluation and the quality of school
Popis výsledku anglicky
The paper deals with a comparison of evaluation scales used by the school inspection by an external school evaluation. We first do a theoretical comparison of the inspection evaluation systems of Saxony, Lower Saxony and the Czech Republic. Comparing thestructure of the evaluation scales and also the area in which the school is evaluated. Then we deal with the consequences that the evaluation of school inspections for schools arise. In the final section, we focus on the question of how differently these evaluation systems of schools work on improving the quality of school - in varying degrees schools encourage self-development and to varying degrees expose them to pressure the possible consequences of school inspection.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Národní testování a mezinárodní výzkumy výsledků vzdělávání
ISBN
978-80-7464-656-0
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
44-55
Počet stran knihy
124
Název nakladatele
Ostravská univerzita v Ostravě
Místo vydání
Ostrava
Kód UT WoS kapitoly
—