Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hodnotící škály externí evaluace ve vztahu ke zvyšování kvality školy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10281955" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10281955 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Hodnotící škály externí evaluace ve vztahu ke zvyšování kvality školy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tento příspěvek se zabývá srovnáním hodnotících stupnic, které používá školní inspekce v rámci externí evaluace školy. Nejprve provedeme teoretickou komparaci inspekčních hodnotících systémů spolkových zemí Sasko, Dolní Sasko a České republiky. Porovnámestrukturu jejich hodnotících stupnic a také oblasti, ve kterých je škola hodnocena. Dále se zabýváme důsledky, jež z hodnocení školní inspekcí pro školy plynou. V závěrečné části se zaměřujeme na otázku, jak odlišně mohou tyto systémy hodnocení škol působit na zvyšování kvality školy - v různé míře školy motivují k vlastnímu rozvoji a v různé míře je vystavují tlaku možných konsekvencí ze strany kontrolních orgánů.

  • Název v anglickém jazyce

    The evaluation scales of external school evaluation and the quality of school

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with a comparison of evaluation scales used by the school inspection by an external school evaluation. We first do a theoretical comparison of the inspection evaluation systems of Saxony, Lower Saxony and the Czech Republic. Comparing thestructure of the evaluation scales and also the area in which the school is evaluated. Then we deal with the consequences that the evaluation of school inspections for schools arise. In the final section, we focus on the question of how differently these evaluation systems of schools work on improving the quality of school - in varying degrees schools encourage self-development and to varying degrees expose them to pressure the possible consequences of school inspection.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Národní testování a mezinárodní výzkumy výsledků vzdělávání

  • ISBN

    978-80-7464-656-0

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    44-55

  • Počet stran knihy

    124

  • Název nakladatele

    Ostravská univerzita v Ostravě

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Kód UT WoS kapitoly