Didactic Contract in Mathematics Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10282340" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10282340 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-94-007-4978-8" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-94-007-4978-8</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-94-007-4978-8" target="_blank" >10.1007/978-94-007-4978-8</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Didactic Contract in Mathematics Education
Popis výsledku v původním jazyce
A "didactical contract" is an interpretation of the commitments, the expectations, the beliefs, the means, the results, and the penalties envisaged by one of the protagonists of a didactical situation (student, teacher, parents, society) for himself andfor each of the others, a propos of the mathematical knowledge being taught. The text focuses mainly on didactical and ethical responsibility, paradoxes of the didactical contract, observation of the reactions of teachers to difficulties, explanation oflong-term effects and extensions.
Název v anglickém jazyce
Didactic Contract in Mathematics Education
Popis výsledku anglicky
A "didactical contract" is an interpretation of the commitments, the expectations, the beliefs, the means, the results, and the penalties envisaged by one of the protagonists of a didactical situation (student, teacher, parents, society) for himself andfor each of the others, a propos of the mathematical knowledge being taught. The text focuses mainly on didactical and ethical responsibility, paradoxes of the didactical contract, observation of the reactions of teachers to difficulties, explanation oflong-term effects and extensions.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Encyclopedia of Mathematics Education
ISBN
978-94-007-4977-1
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
153-159
Počet stran knihy
700
Název nakladatele
Springer Netherlands
Místo vydání
Dordrecht
Kód UT WoS kapitoly
—