Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Didactical contract and responsiveness to didactical contract: a theoretical framework for enquiry into students' creativity in mathematics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10140067" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10140067 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.springerlink.com/openurl.asp?genre=article&id=doi:10.1007/s11858-013-0496-4" target="_blank" >http://www.springerlink.com/openurl.asp?genre=article&id=doi:10.1007/s11858-013-0496-4</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s11858-013-0496-4" target="_blank" >10.1007/s11858-013-0496-4</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Didactical contract and responsiveness to didactical contract: a theoretical framework for enquiry into students' creativity in mathematics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    One of the manifestations of learning is the students' ability to come up with original solutions to new problems. This ability is one of the criteria by which the teacher may assess whether the student grasped the taught mathematics. Obviously, a teacher can never teach the ability to invent new solutions (at least not directly): he/she can ask for it, expect it, encourage it, but cannot require it. This is one of the fundamental paradoxes of the whole didactical relationship, which Guy Brousseau (1997) modelled in one of the best known concepts in didactics of mathematics: the didactical contract. The teacher cannot be confident that the student will learn exactly what the teacher intended to teach and hence the student must re-create it on the basisof what he/she already knows. In this paper, the importance and the role of situations affording mathematical creativity (in the sense of production of original solutions to unusual situations) are demonstrated. The authors present an ex

  • Název v anglickém jazyce

    Didactical contract and responsiveness to didactical contract: a theoretical framework for enquiry into students' creativity in mathematics

  • Popis výsledku anglicky

    One of the manifestations of learning is the students' ability to come up with original solutions to new problems. This ability is one of the criteria by which the teacher may assess whether the student grasped the taught mathematics. Obviously, a teacher can never teach the ability to invent new solutions (at least not directly): he/she can ask for it, expect it, encourage it, but cannot require it. This is one of the fundamental paradoxes of the whole didactical relationship, which Guy Brousseau (1997) modelled in one of the best known concepts in didactics of mathematics: the didactical contract. The teacher cannot be confident that the student will learn exactly what the teacher intended to teach and hence the student must re-create it on the basisof what he/she already knows. In this paper, the importance and the role of situations affording mathematical creativity (in the sense of production of original solutions to unusual situations) are demonstrated. The authors present an ex

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F1939" target="_blank" >GAP407/12/1939: Rozvíjení kultury řešení matematických problémů ve školské praxi</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ZDM - International Journal on Mathematics Education

  • ISSN

    1863-9690

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    45

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    281-293

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus