Learning: Creation or Re-creation? From Constructivism to the Theory of Didactical Situations
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10282339" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10282339 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Learning: Creation or Re-creation? From Constructivism to the Theory of Didactical Situations
Popis výsledku v původním jazyce
The authors deconstruct the idea of creativity in its mysterious and romantic dimension on the crossing of three paradoxes; they show, based on teaching situations analyses, that it concerns giving less interest to the creation itself than to conditionsof its emergence. The defended idea is: what pupils have to learn is exactly what the teacher cannot teach them and so corresponds to what they have to create. Learning mathematics is learning a special way of using it when solving new problems. Thus research of conditions of this re-creation of mathematics is in the centre of teacher's activity.
Název v anglickém jazyce
Learning: Creation or Re-creation? From Constructivism to the Theory of Didactical Situations
Popis výsledku anglicky
The authors deconstruct the idea of creativity in its mysterious and romantic dimension on the crossing of three paradoxes; they show, based on teaching situations analyses, that it concerns giving less interest to the creation itself than to conditionsof its emergence. The defended idea is: what pupils have to learn is exactly what the teacher cannot teach them and so corresponds to what they have to create. Learning mathematics is learning a special way of using it when solving new problems. Thus research of conditions of this re-creation of mathematics is in the centre of teacher's activity.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F1939" target="_blank" >GAP407/12/1939: Rozvíjení kultury řešení matematických problémů ve školské praxi</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
A Critique of Creativity and Complexity. Deconstructing Clichés
ISBN
978-94-6209-771-1
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
19-33
Počet stran knihy
312
Název nakladatele
SensePublishers
Místo vydání
Rotterdam
Kód UT WoS kapitoly
—