Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Learning: Creation or Re-creation? From Constructivism to the Theory of Didactical Situations

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10282339" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10282339 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Learning: Creation or Re-creation? From Constructivism to the Theory of Didactical Situations

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The authors deconstruct the idea of creativity in its mysterious and romantic dimension on the crossing of three paradoxes; they show, based on teaching situations analyses, that it concerns giving less interest to the creation itself than to conditionsof its emergence. The defended idea is: what pupils have to learn is exactly what the teacher cannot teach them and so corresponds to what they have to create. Learning mathematics is learning a special way of using it when solving new problems. Thus research of conditions of this re-creation of mathematics is in the centre of teacher's activity.

  • Název v anglickém jazyce

    Learning: Creation or Re-creation? From Constructivism to the Theory of Didactical Situations

  • Popis výsledku anglicky

    The authors deconstruct the idea of creativity in its mysterious and romantic dimension on the crossing of three paradoxes; they show, based on teaching situations analyses, that it concerns giving less interest to the creation itself than to conditionsof its emergence. The defended idea is: what pupils have to learn is exactly what the teacher cannot teach them and so corresponds to what they have to create. Learning mathematics is learning a special way of using it when solving new problems. Thus research of conditions of this re-creation of mathematics is in the centre of teacher's activity.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F1939" target="_blank" >GAP407/12/1939: Rozvíjení kultury řešení matematických problémů ve školské praxi</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    A Critique of Creativity and Complexity. Deconstructing Clichés

  • ISBN

    978-94-6209-771-1

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    19-33

  • Počet stran knihy

    312

  • Název nakladatele

    SensePublishers

  • Místo vydání

    Rotterdam

  • Kód UT WoS kapitoly