Creation of Interactive Multimedia Study Supports
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00072370" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00072370 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Creation of Interactive Multimedia Study Supports
Popis výsledku v původním jazyce
What?s unique about the educational portal ''eLearn central'', is its original interactive multimedia study supports - animations. More than 35 flash animations have been developed in very close and creative cooperation between students and teachers from''eLearn central team''. These animations are freely accessible in ?Interactive flash animations? e-learning resource library. This paper deals with authors? experience in the creation, design and usage of interactive flash animations as a versatile tool to reduce students? knowledge differences, to get over the lack of students? motivation to learn, to raise education efficiency of technical subjects and to enhance the quality of traditional teaching methods. The authors discuss the main challenges and opportunities in context with the creation of interactive multimedia study supports in Adobe Flash with the usage of effective graphics creation strategy.
Název v anglickém jazyce
Creation of Interactive Multimedia Study Supports
Popis výsledku anglicky
What?s unique about the educational portal ''eLearn central'', is its original interactive multimedia study supports - animations. More than 35 flash animations have been developed in very close and creative cooperation between students and teachers from''eLearn central team''. These animations are freely accessible in ?Interactive flash animations? e-learning resource library. This paper deals with authors? experience in the creation, design and usage of interactive flash animations as a versatile tool to reduce students? knowledge differences, to get over the lack of students? motivation to learn, to raise education efficiency of technical subjects and to enhance the quality of traditional teaching methods. The authors discuss the main challenges and opportunities in context with the creation of interactive multimedia study supports in Adobe Flash with the usage of effective graphics creation strategy.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
International Conference Distance Learning, Simulation and Communication
ISBN
9788072319190
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
78-83
Název nakladatele
Vydavatelské oddělení UO
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
21. 5. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000399862700012