Interactive forms of technical education support in primary and secondary schools.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00086138" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00086138 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICETA.2015.7558465" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/ICETA.2015.7558465</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICETA.2015.7558465" target="_blank" >10.1109/ICETA.2015.7558465</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Interactive forms of technical education support in primary and secondary schools.
Popis výsledku v původním jazyce
This papers presents, how eLearning or its modification, the blended learning plays a key role in increase of scholars? interest at Elementary and Middle schools in the world of science and technology. Authors used their experiences with education, organization of popularization activities, skills in developing eLearning elements and also a rich database of educational materials gathered by eLearn central team members over past years, to achieve an increasing trend of students? motivation and interest.In addition creation of interactive educationalpopularization modules and the competition ?Electronics without secrets?, for kids and youth is discussed.This work was supported by the agency KEGA the Ministry of Education, Science, Research and Sport ofthe Slovak Republic for under Grant 020STU-4/2015 and by the Slovak Research and Development Agency under the contract No. SK-CZ-2013-0174.
Název v anglickém jazyce
Interactive forms of technical education support in primary and secondary schools.
Popis výsledku anglicky
This papers presents, how eLearning or its modification, the blended learning plays a key role in increase of scholars? interest at Elementary and Middle schools in the world of science and technology. Authors used their experiences with education, organization of popularization activities, skills in developing eLearning elements and also a rich database of educational materials gathered by eLearn central team members over past years, to achieve an increasing trend of students? motivation and interest.In addition creation of interactive educationalpopularization modules and the competition ?Electronics without secrets?, for kids and youth is discussed.This work was supported by the agency KEGA the Ministry of Education, Science, Research and Sport ofthe Slovak Republic for under Grant 020STU-4/2015 and by the Slovak Research and Development Agency under the contract No. SK-CZ-2013-0174.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/7AMB14SK203" target="_blank" >7AMB14SK203: Aspekty a faktory vedoucí k malému zájmu o studium technických oborů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
13th IEEE international conference on emerging eLearning technologies and applications
ISBN
9781467385343
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
91-97
Název nakladatele
IEEE, New York, USA
Místo vydání
Danvers
Místo konání akce
Starý Smokovec, Slovakia
Datum konání akce
1. 1. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000411334900015