Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Through ICT and new pedagogical approaches to skills for key enabling technologies

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00086137" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00086137 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICETA.2015.7558512" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/ICETA.2015.7558512</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICETA.2015.7558512" target="_blank" >10.1109/ICETA.2015.7558512</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Through ICT and new pedagogical approaches to skills for key enabling technologies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article deals with the issue of Key Enabling Technologies (KETs), representing a basis for innovative approaches shifting to a greener economy and Europe?s industrial modernisation. Requirements to prepare university graduates as highly skilled KETsprofessionals, is are becoming more and more important. Facing this challenge authors see the solution in effective application of ICT and new pedagogical approaches. This work was supported by the agency KEGA the Ministry of Education, Science, Research and Sport of the Slovak Republic for under Grant 020STU-4/2015 and by the Slovak Research and Development Agency under the contract No. SK-CZ-2013-0174.

  • Název v anglickém jazyce

    Through ICT and new pedagogical approaches to skills for key enabling technologies

  • Popis výsledku anglicky

    This article deals with the issue of Key Enabling Technologies (KETs), representing a basis for innovative approaches shifting to a greener economy and Europe?s industrial modernisation. Requirements to prepare university graduates as highly skilled KETsprofessionals, is are becoming more and more important. Facing this challenge authors see the solution in effective application of ICT and new pedagogical approaches. This work was supported by the agency KEGA the Ministry of Education, Science, Research and Sport of the Slovak Republic for under Grant 020STU-4/2015 and by the Slovak Research and Development Agency under the contract No. SK-CZ-2013-0174.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/7AMB14SK203" target="_blank" >7AMB14SK203: Aspekty a faktory vedoucí k malému zájmu o studium technických oborů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    13th IEEE international conference on emerging eLearning technologies and applications

  • ISBN

    9781467385343

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    349-355

  • Název nakladatele

    IEEE, New York, USA

  • Místo vydání

    Danvers

  • Místo konání akce

    Starý Smokovec, Slovakia

  • Datum konání akce

    1. 1. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000411334900057