Through ICT and new pedagogical approaches to skills for key enabling technologies
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00086137" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00086137 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICETA.2015.7558512" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/ICETA.2015.7558512</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICETA.2015.7558512" target="_blank" >10.1109/ICETA.2015.7558512</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Through ICT and new pedagogical approaches to skills for key enabling technologies
Popis výsledku v původním jazyce
This article deals with the issue of Key Enabling Technologies (KETs), representing a basis for innovative approaches shifting to a greener economy and Europe?s industrial modernisation. Requirements to prepare university graduates as highly skilled KETsprofessionals, is are becoming more and more important. Facing this challenge authors see the solution in effective application of ICT and new pedagogical approaches. This work was supported by the agency KEGA the Ministry of Education, Science, Research and Sport of the Slovak Republic for under Grant 020STU-4/2015 and by the Slovak Research and Development Agency under the contract No. SK-CZ-2013-0174.
Název v anglickém jazyce
Through ICT and new pedagogical approaches to skills for key enabling technologies
Popis výsledku anglicky
This article deals with the issue of Key Enabling Technologies (KETs), representing a basis for innovative approaches shifting to a greener economy and Europe?s industrial modernisation. Requirements to prepare university graduates as highly skilled KETsprofessionals, is are becoming more and more important. Facing this challenge authors see the solution in effective application of ICT and new pedagogical approaches. This work was supported by the agency KEGA the Ministry of Education, Science, Research and Sport of the Slovak Republic for under Grant 020STU-4/2015 and by the Slovak Research and Development Agency under the contract No. SK-CZ-2013-0174.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/7AMB14SK203" target="_blank" >7AMB14SK203: Aspekty a faktory vedoucí k malému zájmu o studium technických oborů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
13th IEEE international conference on emerging eLearning technologies and applications
ISBN
9781467385343
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
349-355
Název nakladatele
IEEE, New York, USA
Místo vydání
Danvers
Místo konání akce
Starý Smokovec, Slovakia
Datum konání akce
1. 1. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000411334900057