Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Using Computer Algebra Systems in Mathematics Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73585941" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73585941 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2017.0760" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2017.0760</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2017.0760" target="_blank" >10.21125/iceri.2017.0760</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Using Computer Algebra Systems in Mathematics Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Mathematical symbols were developed on a sheet of paper – as a static image of a dynamic way of thinking. Dynamic representation can break through the symbol barrier – what is the main reason students’ difficulties in mathematics. Computer Algebra Systems (CAS) based textbooks can provide this dynamic representation and the study of the genuine mathematical symbolic representation can be shift until after students understand the basic idea of symbols. To be able to teach mathematics in this way, teachers first have to master CAS based textbooks. This study investigated how a group of 20 future mathematics teacher at secondary schools (students of the Faculty of Education, Palacky Univerity in Olomouc, the Czech Republic at the present time) adapted special lessons provided problems solved by suitable Geogebra means – there was a special textbook for this research developed. A description of the learning of some geometric problems by means of Geogebra that took place during this research provide information about what and how future teachers learn to teach mathematics with reasoning and sense making.

  • Název v anglickém jazyce

    Using Computer Algebra Systems in Mathematics Education

  • Popis výsledku anglicky

    Mathematical symbols were developed on a sheet of paper – as a static image of a dynamic way of thinking. Dynamic representation can break through the symbol barrier – what is the main reason students’ difficulties in mathematics. Computer Algebra Systems (CAS) based textbooks can provide this dynamic representation and the study of the genuine mathematical symbolic representation can be shift until after students understand the basic idea of symbols. To be able to teach mathematics in this way, teachers first have to master CAS based textbooks. This study investigated how a group of 20 future mathematics teacher at secondary schools (students of the Faculty of Education, Palacky Univerity in Olomouc, the Czech Republic at the present time) adapted special lessons provided problems solved by suitable Geogebra means – there was a special textbook for this research developed. A description of the learning of some geometric problems by means of Geogebra that took place during this research provide information about what and how future teachers learn to teach mathematics with reasoning and sense making.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI2017 Proceedings

  • ISBN

    978-84-697-6957-7

  • ISSN

    2340-1095

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    2669-2671

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Seville, Spain

  • Datum konání akce

    16. 11. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku