Inclusive education in progress: policy evolution in four European countries
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10282795" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10282795 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1080/08856257.2014.922797" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1080/08856257.2014.922797</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1080/08856257.2014.922797" target="_blank" >10.1080/08856257.2014.922797</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Inclusive education in progress: policy evolution in four European countries
Popis výsledku v původním jazyce
Education policy in the four countries of an EU-funded research project (QualiTYDES) operates under the shared policy environment of the UN, EU and European Commission. A shared policy cannot of be assumed to result in common legislative or pro-visionaloutcomes at national level. The different sociocultural, political, historical and economic contexts in each country shape its journey towards inclusive education. This paper places the implementation trajectories of four European countries side by sideas they attempt to move towards inclusive education systems. Following a brief overview of the international education policy environment relating to the education of people with disabilities, we describe the national education policy responses in Ireland, Austria, Spain and Czech Republic in recent decades, including both legislation pertaining to special educational need and implementation of policies in practice. The comparison highlights the different manifestations of inclusive educ
Název v anglickém jazyce
Inclusive education in progress: policy evolution in four European countries
Popis výsledku anglicky
Education policy in the four countries of an EU-funded research project (QualiTYDES) operates under the shared policy environment of the UN, EU and European Commission. A shared policy cannot of be assumed to result in common legislative or pro-visionaloutcomes at national level. The different sociocultural, political, historical and economic contexts in each country shape its journey towards inclusive education. This paper places the implementation trajectories of four European countries side by sideas they attempt to move towards inclusive education systems. Following a brief overview of the international education policy environment relating to the education of people with disabilities, we describe the national education policy responses in Ireland, Austria, Spain and Czech Republic in recent decades, including both legislation pertaining to special educational need and implementation of policies in practice. The comparison highlights the different manifestations of inclusive educ
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F2009" target="_blank" >GAP407/11/2009: Kvalitativní monitoring efektů vybraných institucionálních procesů v životě mladých dospělých se zdravotním postižením</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
European Journal of Special Needs Education
ISSN
0885-6257
e-ISSN
—
Svazek periodika
2014
Číslo periodika v rámci svazku
11
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
433-445
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—