Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Inclusive education in progress: policy evolution in four European countries

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10282795" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10282795 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/08856257.2014.922797" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1080/08856257.2014.922797</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/08856257.2014.922797" target="_blank" >10.1080/08856257.2014.922797</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Inclusive education in progress: policy evolution in four European countries

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Education policy in the four countries of an EU-funded research project (QualiTYDES) operates under the shared policy environment of the UN, EU and European Commission. A shared policy cannot of be assumed to result in common legislative or pro-visionaloutcomes at national level. The different sociocultural, political, historical and economic contexts in each country shape its journey towards inclusive education. This paper places the implementation trajectories of four European countries side by sideas they attempt to move towards inclusive education systems. Following a brief overview of the international education policy environment relating to the education of people with disabilities, we describe the national education policy responses in Ireland, Austria, Spain and Czech Republic in recent decades, including both legislation pertaining to special educational need and implementation of policies in practice. The comparison highlights the different manifestations of inclusive educ

  • Název v anglickém jazyce

    Inclusive education in progress: policy evolution in four European countries

  • Popis výsledku anglicky

    Education policy in the four countries of an EU-funded research project (QualiTYDES) operates under the shared policy environment of the UN, EU and European Commission. A shared policy cannot of be assumed to result in common legislative or pro-visionaloutcomes at national level. The different sociocultural, political, historical and economic contexts in each country shape its journey towards inclusive education. This paper places the implementation trajectories of four European countries side by sideas they attempt to move towards inclusive education systems. Following a brief overview of the international education policy environment relating to the education of people with disabilities, we describe the national education policy responses in Ireland, Austria, Spain and Czech Republic in recent decades, including both legislation pertaining to special educational need and implementation of policies in practice. The comparison highlights the different manifestations of inclusive educ

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F2009" target="_blank" >GAP407/11/2009: Kvalitativní monitoring efektů vybraných institucionálních procesů v životě mladých dospělých se zdravotním postižením</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    European Journal of Special Needs Education

  • ISSN

    0885-6257

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2014

  • Číslo periodika v rámci svazku

    11

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    433-445

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus