Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Special and Inclusive Education Policy and Practice in Kenya, 1963 to 2016: The Journey

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F19%3A10464988" target="_blank" >RIV/00216208:11410/19:10464988 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Special and Inclusive Education Policy and Practice in Kenya, 1963 to 2016: The Journey

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Special and Inclusive Education Policy and Practice in Kenya, 1963 to 2016: The Journey.The advent of the idea of inclusive education as marked by the Salamanca Conference started an evolution in educational provision especially for those who were previously segregated within education. However, countries embraced different routes to achieve their ideal inclusion in education. This depended on their histories, experiences, cultures, as well as prevailing policy and legislation. This chapter outlines the progress of Kenya towards Inclusive Education.

  • Název v anglickém jazyce

    Special and Inclusive Education Policy and Practice in Kenya, 1963 to 2016: The Journey

  • Popis výsledku anglicky

    Special and Inclusive Education Policy and Practice in Kenya, 1963 to 2016: The Journey.The advent of the idea of inclusive education as marked by the Salamanca Conference started an evolution in educational provision especially for those who were previously segregated within education. However, countries embraced different routes to achieve their ideal inclusion in education. This depended on their histories, experiences, cultures, as well as prevailing policy and legislation. This chapter outlines the progress of Kenya towards Inclusive Education.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Challenging Inclusive Education Policy and Practice in Africa

  • ISBN

    978-90-04-39149-9

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    104-117

  • Počet stran knihy

    156

  • Název nakladatele

    Sense

  • Místo vydání

    Leiden

  • Kód UT WoS kapitoly