Special and Inclusive Education Policy and Practice in Kenya, 1963 to 2016: The Journey
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F19%3A10464988" target="_blank" >RIV/00216208:11410/19:10464988 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Special and Inclusive Education Policy and Practice in Kenya, 1963 to 2016: The Journey
Popis výsledku v původním jazyce
Special and Inclusive Education Policy and Practice in Kenya, 1963 to 2016: The Journey.The advent of the idea of inclusive education as marked by the Salamanca Conference started an evolution in educational provision especially for those who were previously segregated within education. However, countries embraced different routes to achieve their ideal inclusion in education. This depended on their histories, experiences, cultures, as well as prevailing policy and legislation. This chapter outlines the progress of Kenya towards Inclusive Education.
Název v anglickém jazyce
Special and Inclusive Education Policy and Practice in Kenya, 1963 to 2016: The Journey
Popis výsledku anglicky
Special and Inclusive Education Policy and Practice in Kenya, 1963 to 2016: The Journey.The advent of the idea of inclusive education as marked by the Salamanca Conference started an evolution in educational provision especially for those who were previously segregated within education. However, countries embraced different routes to achieve their ideal inclusion in education. This depended on their histories, experiences, cultures, as well as prevailing policy and legislation. This chapter outlines the progress of Kenya towards Inclusive Education.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Challenging Inclusive Education Policy and Practice in Africa
ISBN
978-90-04-39149-9
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
104-117
Počet stran knihy
156
Název nakladatele
Sense
Místo vydání
Leiden
Kód UT WoS kapitoly
—