Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Inclusive education: culture, principles, policies, and practice: a literatue review

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F17%3A00099021" target="_blank" >RIV/00216224:14410/17:00099021 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.jep.upol.cz/2017/Journal-of-Exceptional-People-Volume2-Number11.pdf" target="_blank" >http://www.jep.upol.cz/2017/Journal-of-Exceptional-People-Volume2-Number11.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Inclusive education: culture, principles, policies, and practice: a literatue review

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Inclusive education is a process and schools around the globe are still in the process of implementing the inclusive ideologies. This paper is a literature review from various sources of terms like inclusive culture, inclusive principle, inclusive policy and inclusive practice. The review of literature analysis suggests that Inclusive education can be harnessed successfully in schools by creating inclusive culture, principles, policies and practices. This can only be strengthened when all the stakeholders in education start to collaborate together. The State, Districts, Ministry of Education, Schools, Leaders, Teachers, Parents and Students should all work cooperatively to meet the diverse needs of students in the schools and classrooms. Hence it is all about commitment, dedication, hard and smart work from the stakeholders to flourish inclusive education in our states and regions.

  • Název v anglickém jazyce

    Inclusive education: culture, principles, policies, and practice: a literatue review

  • Popis výsledku anglicky

    Inclusive education is a process and schools around the globe are still in the process of implementing the inclusive ideologies. This paper is a literature review from various sources of terms like inclusive culture, inclusive principle, inclusive policy and inclusive practice. The review of literature analysis suggests that Inclusive education can be harnessed successfully in schools by creating inclusive culture, principles, policies and practices. This can only be strengthened when all the stakeholders in education start to collaborate together. The State, Districts, Ministry of Education, Schools, Leaders, Teachers, Parents and Students should all work cooperatively to meet the diverse needs of students in the schools and classrooms. Hence it is all about commitment, dedication, hard and smart work from the stakeholders to flourish inclusive education in our states and regions.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Exceptional People

  • ISSN

    1805-4978

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2/2017

  • Číslo periodika v rámci svazku

    11

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    41-57

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus