Inkluzivní vzdělávání - názory pedagogů základních škol praktických
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73579747" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73579747 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Inkluzivní vzdělávání - názory pedagogů základních škol praktických
Popis výsledku v původním jazyce
Problematika inkluzivního vzdělávání žáků se zdravotním postižením do škol běžného vzdělávacího proudu je aktuálně velmi diskutovaným tématem. Její princip spočívá v poskytnutí rovných podmínek pro vzdělávání všem dětem bez ohledu na jakýkoli typ zdravotního postižení či odlišnosti v sociální, emocionální, kulturní a jazykové oblasti. Názory pedagogů jsou různorodé, ovšem shodující se v jednom stěžejním bodu, a to nutnosti vytvoření jednotné koncepce, dle níž budou proškoleni. Cílem je zefektivnit proces vzdělávání dětí s postižením či znevýhodněním do školy běžného typu. Výzkumné šetření prezentuje náhled pedagogických pracovníků základních škol praktických na danou problematiku v dílčím výzkumném studentském grantu IGA_PdF_2016_026 na Univerzitě Palackého v Olomouci.
Název v anglickém jazyce
Inclusive Education - Opinions of Teachers from Secondary School for Pupils with Mild Mental Disabilities
Popis výsledku anglicky
The issue of inclusive education of students with disabilities into mainstream schools is currently a very hot topic. Its principle consists in that we provide equal conditions for education of all children, regardless of any type of disability or differences in social, emotional, cultural and linguistic areas. The aim is to streamline the process of educating children with disabilities or disadvantages in the common primary school. Post identifies key concepts related to inclusive education of students with disabilities, discusses the relationship on issues of education and of teachers towards inclusion. This research presents an overview of the teaching staff of practical elementary schools on the issue of partial research student grant IGA_PdF_2016_026 at Palacky University in Olomouc.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
MMK 2016. Sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference
ISBN
978-80-87952-17-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
1181-1188
Název nakladatele
Magnanimitas
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
12. 12. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—