Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Preparation of Reflective Teachers (Analyses of the Final Reflective and Self-Reflective Tasks Written by Students of Teaching Profession)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10291340" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10291340 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Preparation of Reflective Teachers (Analyses of the Final Reflective and Self-Reflective Tasks Written by Students of Teaching Profession)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents an analyses of the final reflections of students in the lower primary school teacher training. These tasks are included in the Final pedagogical portfolio, which students defend at the final state examination. Students use them to reflect on their work, to present themselves as new teachers, to reflect on their journey on becoming a teacher, describe important landmarks and results of their preparation, including their conception of teaching, and other goals related to their professional development. In the final part of the paper, we formulate recommendations for future development of pre-graduate preparation of future lower primary school teachers, including the suggestions regarding the format of the final state examination.

  • Název v anglickém jazyce

    Preparation of Reflective Teachers (Analyses of the Final Reflective and Self-Reflective Tasks Written by Students of Teaching Profession)

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents an analyses of the final reflections of students in the lower primary school teacher training. These tasks are included in the Final pedagogical portfolio, which students defend at the final state examination. Students use them to reflect on their work, to present themselves as new teachers, to reflect on their journey on becoming a teacher, describe important landmarks and results of their preparation, including their conception of teaching, and other goals related to their professional development. In the final part of the paper, we formulate recommendations for future development of pre-graduate preparation of future lower primary school teachers, including the suggestions regarding the format of the final state examination.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia edukacyjne

  • ISSN

    1233-6688

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Neuveden.

  • Číslo periodika v rámci svazku

    31

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    323-338

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus