Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reflektivní deníky v profesní přípravě studentek učitelství prvního stupně základních škol

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F24%3A63585338" target="_blank" >RIV/70883521:28150/24:63585338 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.muni.cz/pedor/article/view/40351/33959" target="_blank" >https://journals.muni.cz/pedor/article/view/40351/33959</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2024-1-2-47" target="_blank" >10.5817/PedOr2024-1-2-47</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Reflektivní deníky v profesní přípravě studentek učitelství prvního stupně základních škol

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie se zaměřuje na reflexi jako klíčovou komponentu profesního rozvoje studentů učitelství. Cílem studie je popsat, vysvětlit a interpretovat, jakým způsobem studentky učitelství reflektují souvislou pedagogickou praxi v reflektivních denících, konkrétně se jedná o spolupráci s fakultní učitelkou, realizaci výuky s důrazem na udržování kázně a o reflexi vztahů studentek s žáky. Pro naplnění cíle byla provedena obsahová analýza 32 reflektivních deníků studentek učitelství pro 1. stupeň základní školy. Nejprve jsou představena teoretická východiska definice a modelů reflexe, dále je pojednáno o reflexi v kontextu profesní přípravy studentů učitelství. Následuje představení výsledků empirické studie. Ukázalo se, že se studentky učitelství během souvislé praxe setkávají s řadou výzev zahrnujících oblasti řízení výuky, udržování kázně a rozvoje vztahů se žáky. Klíčovou osobou je pro ně ale fakultní učitelka, kterou uznávají jako autoritu.

  • Název v anglickém jazyce

    Reflective journals in the professional preparation of female primary school teacher students

  • Popis výsledku anglicky

    Study focuses on reflection as a key component of student teachers’ professional development. The aim of the study is to describe, explain and interpret how student teachers reflect on their teaching practice in reflective journals, in terms of their collaboration with the accompanying teacher, the implementation of lessons with an emphasis on maintaining discipline, and reflection on their relationships with students. A content analysis of 32 reflective journals of female student teachers for primary school was conducted. First, the theoretical background of the definition and models of reflection are presented, then reflection in the context of professional preparation of student teachers is discussed. This is followed by the presentation and results of the empirical study.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50901 - Other social sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogická orientace

  • ISSN

    1211-4669

  • e-ISSN

    1805-9511

  • Svazek periodika

    34

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1-2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    47-67

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus