Reflektivní deníky v profesní přípravě studentek učitelství prvního stupně základních škol
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F24%3A63585338" target="_blank" >RIV/70883521:28150/24:63585338 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://journals.muni.cz/pedor/article/view/40351/33959" target="_blank" >https://journals.muni.cz/pedor/article/view/40351/33959</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2024-1-2-47" target="_blank" >10.5817/PedOr2024-1-2-47</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Reflektivní deníky v profesní přípravě studentek učitelství prvního stupně základních škol
Popis výsledku v původním jazyce
Studie se zaměřuje na reflexi jako klíčovou komponentu profesního rozvoje studentů učitelství. Cílem studie je popsat, vysvětlit a interpretovat, jakým způsobem studentky učitelství reflektují souvislou pedagogickou praxi v reflektivních denících, konkrétně se jedná o spolupráci s fakultní učitelkou, realizaci výuky s důrazem na udržování kázně a o reflexi vztahů studentek s žáky. Pro naplnění cíle byla provedena obsahová analýza 32 reflektivních deníků studentek učitelství pro 1. stupeň základní školy. Nejprve jsou představena teoretická východiska definice a modelů reflexe, dále je pojednáno o reflexi v kontextu profesní přípravy studentů učitelství. Následuje představení výsledků empirické studie. Ukázalo se, že se studentky učitelství během souvislé praxe setkávají s řadou výzev zahrnujících oblasti řízení výuky, udržování kázně a rozvoje vztahů se žáky. Klíčovou osobou je pro ně ale fakultní učitelka, kterou uznávají jako autoritu.
Název v anglickém jazyce
Reflective journals in the professional preparation of female primary school teacher students
Popis výsledku anglicky
Study focuses on reflection as a key component of student teachers’ professional development. The aim of the study is to describe, explain and interpret how student teachers reflect on their teaching practice in reflective journals, in terms of their collaboration with the accompanying teacher, the implementation of lessons with an emphasis on maintaining discipline, and reflection on their relationships with students. A content analysis of 32 reflective journals of female student teachers for primary school was conducted. First, the theoretical background of the definition and models of reflection are presented, then reflection in the context of professional preparation of student teachers is discussed. This is followed by the presentation and results of the empirical study.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50901 - Other social sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
1805-9511
Svazek periodika
34
Číslo periodika v rámci svazku
1-2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
47-67
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—