The formation and evolution of student English language teachers’ professional identity
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F22%3A39918896" target="_blank" >RIV/00216275:25210/22:39918896 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://eshop.upce.cz/epub/9007421/pushing-the-boundaries" target="_blank" >https://eshop.upce.cz/epub/9007421/pushing-the-boundaries</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The formation and evolution of student English language teachers’ professional identity
Popis výsledku v původním jazyce
This chapter explores the processes involved in the forming and evolving of pre-service English language teachers’ professional identity. Firstly, the theoretical framework of professional identity is outlined to examine how student teachers construct their professional identity in the initial phases of their professional development. Then it presents the analysis of student teachers’ written reflections about their beliefs, values, and commitments towards being a teacher. Finally, the chapter identifies basic types of aspects that may contribute to the development of the professional identity and suggests further implications for improvement of the teacher education study programme.
Název v anglickém jazyce
The formation and evolution of student English language teachers’ professional identity
Popis výsledku anglicky
This chapter explores the processes involved in the forming and evolving of pre-service English language teachers’ professional identity. Firstly, the theoretical framework of professional identity is outlined to examine how student teachers construct their professional identity in the initial phases of their professional development. Then it presents the analysis of student teachers’ written reflections about their beliefs, values, and commitments towards being a teacher. Finally, the chapter identifies basic types of aspects that may contribute to the development of the professional identity and suggests further implications for improvement of the teacher education study programme.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Pushing the Boundaries : Enhancing Non-Native Learners' Communicative Competence
ISBN
978-80-7560-425-5
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
81-97
Počet stran knihy
182
Název nakladatele
Univerzita Pardubice
Místo vydání
Pardubice
Kód UT WoS kapitoly
—