Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The formation and evolution of student English language teachers’ professional identity

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F22%3A39918896" target="_blank" >RIV/00216275:25210/22:39918896 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://eshop.upce.cz/epub/9007421/pushing-the-boundaries" target="_blank" >https://eshop.upce.cz/epub/9007421/pushing-the-boundaries</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The formation and evolution of student English language teachers’ professional identity

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter explores the processes involved in the forming and evolving of pre-service English language teachers’ professional identity. Firstly, the theoretical framework of professional identity is outlined to examine how student teachers construct their professional identity in the initial phases of their professional development. Then it presents the analysis of student teachers’ written reflections about their beliefs, values, and commitments towards being a teacher. Finally, the chapter identifies basic types of aspects that may contribute to the development of the professional identity and suggests further implications for improvement of the teacher education study programme.

  • Název v anglickém jazyce

    The formation and evolution of student English language teachers’ professional identity

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter explores the processes involved in the forming and evolving of pre-service English language teachers’ professional identity. Firstly, the theoretical framework of professional identity is outlined to examine how student teachers construct their professional identity in the initial phases of their professional development. Then it presents the analysis of student teachers’ written reflections about their beliefs, values, and commitments towards being a teacher. Finally, the chapter identifies basic types of aspects that may contribute to the development of the professional identity and suggests further implications for improvement of the teacher education study programme.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Pushing the Boundaries : Enhancing Non-Native Learners&apos; Communicative Competence

  • ISBN

    978-80-7560-425-5

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    81-97

  • Počet stran knihy

    182

  • Název nakladatele

    Univerzita Pardubice

  • Místo vydání

    Pardubice

  • Kód UT WoS kapitoly