Portfolio v perspektivě reflektivně pojatého vzdělávání učitelů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10377917" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10377917 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Portfolio v perspektivě reflektivně pojatého vzdělávání učitelů
Popis výsledku v původním jazyce
Monografie má charakter teoreticko-empirické práce. Teoretická východiska zahrnují reflektivní přístup ke vzdělávání učitelů a teorii profesního portfolia. Jsou cíleně inspirována zvláště frankofonními odbornými zdroji. Monografie zahrnuje reflektivně-deskriptivní studii konkrétního případu zavádění a využívání pedagogického portfolia ve studijním programu Učitelství pro 1. stupeň základní školy. Cílem této studie bylo popsat a reflektovat pedagogické portfolio v konkrétním koncepčním záměru v komplexnosti, autentičnosti a vývojové dynamice. Portfolio bylo představeno jako funkční nástroj rozvoje reflektivity studentů učitelství, reflexe profesního učení a rozvoje profesní identity. Bylo identifikováno, že jde o nástroj, který podporuje integraci obsahů a výsledků profesního učení studentů multioborového studia a přispívá k autentickému hodnocení studentů učitelství.
Název v anglickém jazyce
The role of portfolios in reflectively conceived teacher education
Popis výsledku anglicky
The monograph has a character of theoretical and empirical study. The theoretical background includes a reflective approach to teacher education and the theory of a professional portfolio. It is based mainly on Francophone professional sources. The monograph includes a reflective descriptive case study of implementation and utilization of pedagogical portfolio within the elementary school teacher programme. The aim of the study was to describe and reflect upon the professional portfolio in a specific conceptual design in its complexity, authenticity, and evolution dynamics. The pedagogical portfolio was introduced as an effective tool for the development of reflective thinking by teacher students, including reflections of professional study and the development of professional identity. It was identified that this tool supports the integration of the contents and results of the professional studies of students who study multiple subject disciplines and supports the authentic assessment of teacher students.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7290-982-7
Počet stran knihy
315
Název nakladatele
Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—