Portfolio učitele chemie a jeho role v rámci profesního rozvoje
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F21%3A10431585" target="_blank" >RIV/00216208:11310/21:10431585 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.uhk.cz/file/edee/prirodovedecka-fakulta/prf/katedry-a-pracoviste/katedra-chemie/dokumenty/16_mezinarodni-seminar_sbornik.pdf" target="_blank" >https://www.uhk.cz/file/edee/prirodovedecka-fakulta/prf/katedry-a-pracoviste/katedra-chemie/dokumenty/16_mezinarodni-seminar_sbornik.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Portfolio učitele chemie a jeho role v rámci profesního rozvoje
Popis výsledku v původním jazyce
Některé výzkumy ukazují, že učitelé v České republice nemají na rozdíl od učitelů v zahraničí dostatečnou podporu pro profesní rozvoj. Jedním z možných nástrojů pro jeho podporu, jež funguje v řadě zemí, je profesní portfolio učitele. Snahy o zavedení tohoto nástroje v rámci kariérního systému však byly v minulosti zamítnuty. Příspěvek představuje disertační projekt, který se problematikou profesních portfolií učitelů zabývá. Zahrnuje teoretická východiska práce, cíle, výzkumné otázky a design výzkumu. Pozornost je věnována také predikci vývoje profesních portfolií v České republice.
Název v anglickém jazyce
Professional portfolio of chemistry teacher and its role in professional development
Popis výsledku anglicky
There is some research that indicate that teachers in the Czech Republic, unlike teachers abroad, do not have sufficient support for professional development. One of the possible tools to support it, which works in many countries, is the professional teaching portfolio. However, efforts to introduce this tool within the career system have been rejected in the past. The paper presents a dissertation project that deals with the issue of teachers' professional portfolios. It includes theoretical background of the work, main goals, research questions and research design. It also pays attention to the prediction of the development of professional portfolios in the Czech Republic.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
16. Mezinárodní seminář doktorandů didaktiky chemie a příbuzných doktorských studijních programů: Sborník příspěvků
ISBN
978-80-7435-827-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
79-85
Název nakladatele
nakladatelství Univerzity Hradec Králové, Gaudeamus
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
online
Datum konání akce
20. 11. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—