Flow Genres: The Varieties of Video Game Experience
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10294235" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10294235 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68081740:_____/15:00447213
Výsledek na webu
<a href="http://www.igi-global.com/article/flow-genres/125443" target="_blank" >http://www.igi-global.com/article/flow-genres/125443</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.4018/IJGCMS.2015010101" target="_blank" >10.4018/IJGCMS.2015010101</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Flow Genres: The Varieties of Video Game Experience
Popis výsledku v původním jazyce
The goal of this theoretical study is to conceptually revise the flow theory formulated originally by Mihaly Csikszentmihalyi. Concept of flow is one of the most frequently used terms that describe an optimal experience while performing activity and this does not apply only for video game industry. In this article we discuss the varieties of flow experience with respect to video games. Further, the authors emphasize relativity of the original concept of flow, understood as a universal experience of independent nature in terms of activity or personality of the participant. Following detailed analysis of existing literature and our previous empirical study, they define the concept of flow as a genre triad that portrays experience of climax, ilinx, and ludic trance. A further revision and extension of the original concept of flow is deemed necessary in order to map the variety of user experiences while playing video games with sufficient precision.
Název v anglickém jazyce
Flow Genres: The Varieties of Video Game Experience
Popis výsledku anglicky
The goal of this theoretical study is to conceptually revise the flow theory formulated originally by Mihaly Csikszentmihalyi. Concept of flow is one of the most frequently used terms that describe an optimal experience while performing activity and this does not apply only for video game industry. In this article we discuss the varieties of flow experience with respect to video games. Further, the authors emphasize relativity of the original concept of flow, understood as a universal experience of independent nature in terms of activity or personality of the participant. Following detailed analysis of existing literature and our previous empirical study, they define the concept of flow as a genre triad that portrays experience of climax, ilinx, and ludic trance. A further revision and extension of the original concept of flow is deemed necessary in order to map the variety of user experiences while playing video games with sufficient precision.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F2432" target="_blank" >GAP407/12/2432: Komplexita jako výraz psychického života jedince</a><br>
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International Journal of Gaming and Computer-Mediated Simulations
ISSN
1942-3888
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
1-19
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-84996564695