Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Flow Genres: The Varieties of Video Game Experience

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10294235" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10294235 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68081740:_____/15:00447213

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.igi-global.com/article/flow-genres/125443" target="_blank" >http://www.igi-global.com/article/flow-genres/125443</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4018/IJGCMS.2015010101" target="_blank" >10.4018/IJGCMS.2015010101</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Flow Genres: The Varieties of Video Game Experience

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The goal of this theoretical study is to conceptually revise the flow theory formulated originally by Mihaly Csikszentmihalyi. Concept of flow is one of the most frequently used terms that describe an optimal experience while performing activity and this does not apply only for video game industry. In this article we discuss the varieties of flow experience with respect to video games. Further, the authors emphasize relativity of the original concept of flow, understood as a universal experience of independent nature in terms of activity or personality of the participant. Following detailed analysis of existing literature and our previous empirical study, they define the concept of flow as a genre triad that portrays experience of climax, ilinx, and ludic trance. A further revision and extension of the original concept of flow is deemed necessary in order to map the variety of user experiences while playing video games with sufficient precision.

  • Název v anglickém jazyce

    Flow Genres: The Varieties of Video Game Experience

  • Popis výsledku anglicky

    The goal of this theoretical study is to conceptually revise the flow theory formulated originally by Mihaly Csikszentmihalyi. Concept of flow is one of the most frequently used terms that describe an optimal experience while performing activity and this does not apply only for video game industry. In this article we discuss the varieties of flow experience with respect to video games. Further, the authors emphasize relativity of the original concept of flow, understood as a universal experience of independent nature in terms of activity or personality of the participant. Following detailed analysis of existing literature and our previous empirical study, they define the concept of flow as a genre triad that portrays experience of climax, ilinx, and ludic trance. A further revision and extension of the original concept of flow is deemed necessary in order to map the variety of user experiences while playing video games with sufficient precision.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F2432" target="_blank" >GAP407/12/2432: Komplexita jako výraz psychického života jedince</a><br>

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Gaming and Computer-Mediated Simulations

  • ISSN

    1942-3888

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    1-19

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84996564695