Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

"Footage Not Representative" : Redefining Paratextuality for the Analysis of Official Communication in the Video Game Industry

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F16%3A10337451" target="_blank" >RIV/00216208:11230/16:10337451 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.4018/978-1-5225-0477-1" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4018/978-1-5225-0477-1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4018/978-1-5225-0477-1" target="_blank" >10.4018/978-1-5225-0477-1</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    "Footage Not Representative" : Redefining Paratextuality for the Analysis of Official Communication in the Video Game Industry

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter provides a revised framework of paratextuality which deals with some of the limitations of Gérard Genette's (1997b) concept while keeping its focus on the relationship between a text and sociohistorical reality. The updated notion of paratextuality draws upon Alexander R. Galloway's (2012) work on the interface effect. The proposed revision is explained in a broader context of intertextuality and textual transcendence. Regarding Genette's terminology, this chapter rejects the constrictive notion of a paratext and stresses that paratextuality is first and foremost a relationship, not a textual category. The new framework is then put to the test using four sample genres of official video game communication - trailers, infographics, official websites of video games and patch notes.

  • Název v anglickém jazyce

    "Footage Not Representative" : Redefining Paratextuality for the Analysis of Official Communication in the Video Game Industry

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter provides a revised framework of paratextuality which deals with some of the limitations of Gérard Genette's (1997b) concept while keeping its focus on the relationship between a text and sociohistorical reality. The updated notion of paratextuality draws upon Alexander R. Galloway's (2012) work on the interface effect. The proposed revision is explained in a broader context of intertextuality and textual transcendence. Regarding Genette's terminology, this chapter rejects the constrictive notion of a paratext and stresses that paratextuality is first and foremost a relationship, not a textual category. The new framework is then put to the test using four sample genres of official video game communication - trailers, infographics, official websites of video games and patch notes.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Contemporary Research on Intertextuality in Video Games

  • ISBN

    978-1-5225-0477-1

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    297-315

  • Počet stran knihy

    363

  • Název nakladatele

    Information Science Reference

  • Místo vydání

    Hershey, PA

  • Kód UT WoS kapitoly