"Footage Not Representative" : Redefining Paratextuality for the Analysis of Official Communication in the Video Game Industry
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F16%3A10337451" target="_blank" >RIV/00216208:11230/16:10337451 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.4018/978-1-5225-0477-1" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4018/978-1-5225-0477-1</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.4018/978-1-5225-0477-1" target="_blank" >10.4018/978-1-5225-0477-1</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
"Footage Not Representative" : Redefining Paratextuality for the Analysis of Official Communication in the Video Game Industry
Popis výsledku v původním jazyce
This chapter provides a revised framework of paratextuality which deals with some of the limitations of Gérard Genette's (1997b) concept while keeping its focus on the relationship between a text and sociohistorical reality. The updated notion of paratextuality draws upon Alexander R. Galloway's (2012) work on the interface effect. The proposed revision is explained in a broader context of intertextuality and textual transcendence. Regarding Genette's terminology, this chapter rejects the constrictive notion of a paratext and stresses that paratextuality is first and foremost a relationship, not a textual category. The new framework is then put to the test using four sample genres of official video game communication - trailers, infographics, official websites of video games and patch notes.
Název v anglickém jazyce
"Footage Not Representative" : Redefining Paratextuality for the Analysis of Official Communication in the Video Game Industry
Popis výsledku anglicky
This chapter provides a revised framework of paratextuality which deals with some of the limitations of Gérard Genette's (1997b) concept while keeping its focus on the relationship between a text and sociohistorical reality. The updated notion of paratextuality draws upon Alexander R. Galloway's (2012) work on the interface effect. The proposed revision is explained in a broader context of intertextuality and textual transcendence. Regarding Genette's terminology, this chapter rejects the constrictive notion of a paratext and stresses that paratextuality is first and foremost a relationship, not a textual category. The new framework is then put to the test using four sample genres of official video game communication - trailers, infographics, official websites of video games and patch notes.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Contemporary Research on Intertextuality in Video Games
ISBN
978-1-5225-0477-1
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
297-315
Počet stran knihy
363
Název nakladatele
Information Science Reference
Místo vydání
Hershey, PA
Kód UT WoS kapitoly
—