Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

At the crossroads of hermeneutic philosophy and reception studies: understanding patterns of crossmedia consumption

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F12%3A10124693" target="_blank" >RIV/00216208:11230/12:10124693 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    At the crossroads of hermeneutic philosophy and reception studies: understanding patterns of crossmedia consumption

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The characteristics often attributed to the Internet and digital media use such as (inter)activity, openness and freedom are examined within the context of the media ensemble. In opposition to media-centric theories of technological determinism, the epistemological framework of this study is based on Gadamer's theory that 'understanding is always interpretation'. Using his concepts of tradition and prejudice allows a framework to be created within which (inter)activity and the encounters between (hyper)texts and (new) media users are understood. The study draws on the tradition of reception and audience studies (Morley, Jenkins, etc) using ethnographic methods in order to analyse the users' tactics that they employ in the encounter with mediated content, and employs Genette's literary theory of paratextuality to understand digital media text in its relation to texts in general. This allows the study to redefine the notions of (inter)activity, the openness of the text and the freedom of

  • Název v anglickém jazyce

    At the crossroads of hermeneutic philosophy and reception studies: understanding patterns of crossmedia consumption

  • Popis výsledku anglicky

    The characteristics often attributed to the Internet and digital media use such as (inter)activity, openness and freedom are examined within the context of the media ensemble. In opposition to media-centric theories of technological determinism, the epistemological framework of this study is based on Gadamer's theory that 'understanding is always interpretation'. Using his concepts of tradition and prejudice allows a framework to be created within which (inter)activity and the encounters between (hyper)texts and (new) media users are understood. The study draws on the tradition of reception and audience studies (Morley, Jenkins, etc) using ethnographic methods in order to analyse the users' tactics that they employ in the encounter with mediated content, and employs Genette's literary theory of paratextuality to understand digital media text in its relation to texts in general. This allows the study to redefine the notions of (inter)activity, the openness of the text and the freedom of

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    The Social use of Media: Cultural and Social Scientific Perspetives on Audience Research

  • ISBN

    978-1-84150-512-1

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    37-53

  • Počet stran knihy

    282

  • Název nakladatele

    Intellect

  • Místo vydání

    Bristol

  • Kód UT WoS kapitoly