Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Bringing the Author Back Into the Audience Research: A Hermeneutical Perspective on the Audience's Understanding of the Author

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F13%3A10144189" target="_blank" >RIV/00216208:11230/13:10144189 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/10714421.2013.757481" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1080/10714421.2013.757481</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/10714421.2013.757481" target="_blank" >10.1080/10714421.2013.757481</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Bringing the Author Back Into the Audience Research: A Hermeneutical Perspective on the Audience's Understanding of the Author

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the current media environment the texts available to media audiences are from very diverse sources. This paper deals with a theoretical question of how the audiences' understanding of author co-determines the reader's interpretation of the particulartext. Drawing on the tradition of philosophical hermeneutics, a concept of the imagined author is introduced: a result of the text-reader encounter, where the notion of the author suggested by the text is realized by the reader through their prior knowledge and expectations of an author. A multidimensional model of the author is therefore proposed to appreciate different characteristics and values potentially associated by audiences with varying forms of authorial presence. Distinguishing various dimensions of the author allows a matrix of authorial characteristics to be built that positions the author brought into the encounter by the text as a paratextual feature that co-determines the meaning of the text.

  • Název v anglickém jazyce

    Bringing the Author Back Into the Audience Research: A Hermeneutical Perspective on the Audience's Understanding of the Author

  • Popis výsledku anglicky

    In the current media environment the texts available to media audiences are from very diverse sources. This paper deals with a theoretical question of how the audiences' understanding of author co-determines the reader's interpretation of the particulartext. Drawing on the tradition of philosophical hermeneutics, a concept of the imagined author is introduced: a result of the text-reader encounter, where the notion of the author suggested by the text is realized by the reader through their prior knowledge and expectations of an author. A multidimensional model of the author is therefore proposed to appreciate different characteristics and values potentially associated by audiences with varying forms of authorial presence. Distinguishing various dimensions of the author allows a matrix of authorial characteristics to be built that positions the author brought into the encounter by the text as a paratextual feature that co-determines the meaning of the text.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Communication Review

  • ISSN

    1071-4421

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    16

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1-2

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    31-39

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus