Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Audiences' Perceptions of Authors : Is the Author Reborn or Did She Ever Die?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F15%3A10306935" target="_blank" >RIV/00216208:11230/15:10306935 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Audiences' Perceptions of Authors : Is the Author Reborn or Did She Ever Die?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the current media environment where media audiences are faced with a broad diversity of sources, the question of how media audiences perceive authorial presence in the text, understand it, and use it in the interpretation of the text, gains new importance. Building on the text-reader metaphor central to the audience and reception studies tradition, this paper re-introduces the subject of the author into the audience research debate. It explores what characteristics and qualities audiences attribute,or not, to various instances of authorial presence and how they use them in meaning making. The paper argues that audiences (un)consciously perceive an authorial presence, or its absence, behind a text and use it as a tool in co-determining the context of a text and its meaning. The concept of an imagined author is thus introduced: a result of the text-reader encounter but also subsequently co-determining it, where the notion of the author suggested by the text is realized by the reader

  • Název v anglickém jazyce

    Audiences' Perceptions of Authors : Is the Author Reborn or Did She Ever Die?

  • Popis výsledku anglicky

    In the current media environment where media audiences are faced with a broad diversity of sources, the question of how media audiences perceive authorial presence in the text, understand it, and use it in the interpretation of the text, gains new importance. Building on the text-reader metaphor central to the audience and reception studies tradition, this paper re-introduces the subject of the author into the audience research debate. It explores what characteristics and qualities audiences attribute,or not, to various instances of authorial presence and how they use them in meaning making. The paper argues that audiences (un)consciously perceive an authorial presence, or its absence, behind a text and use it as a tool in co-determining the context of a text and its meaning. The concept of an imagined author is thus introduced: a result of the text-reader encounter but also subsequently co-determining it, where the notion of the author suggested by the text is realized by the reader

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Active Audiences and Journalism

  • ISBN

    978-84-9082-100-8

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    47-63

  • Počet stran knihy

    238

  • Název nakladatele

    Servicio Editorial de la Universidad del Pais Vasco

  • Místo vydání

    Bilbao

  • Kód UT WoS kapitoly