Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Trust in the author: Identity, expertise and reputation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F13%3A10144192" target="_blank" >RIV/00216208:11230/13:10144192 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5937/comman1326033P" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5937/comman1326033P</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5937/comman1326033P" target="_blank" >10.5937/comman1326033P</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Trust in the author: Identity, expertise and reputation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The diverse character of sources available online requires media users to employ strategies of interpretation to establish whether the particular source is trustworthy or not. Yet this might be rather problematic in the case of user-generated content, where readers may have no previous experience of authors who are unknown to the reader, and moreover, the author might be hidden behind an online identity. Building on Luhmann's theoretical concept of familiarity as a necessary pre-condition of trust, thestudy draws on qualitative interviews with young professionals on their crossmedia consumption; the analysis reveals that the respondents, as media users, establish an imagined author as part of the process of interpretation. The concept of the imaginedauthor is developed theoretically using Genette's concept of paratext. It is thus the reader's realisation of the author that belongs to the text as a paratextual feature, and is clearly formed of three qualities perceived by the audience

  • Název v anglickém jazyce

    Trust in the author: Identity, expertise and reputation

  • Popis výsledku anglicky

    The diverse character of sources available online requires media users to employ strategies of interpretation to establish whether the particular source is trustworthy or not. Yet this might be rather problematic in the case of user-generated content, where readers may have no previous experience of authors who are unknown to the reader, and moreover, the author might be hidden behind an online identity. Building on Luhmann's theoretical concept of familiarity as a necessary pre-condition of trust, thestudy draws on qualitative interviews with young professionals on their crossmedia consumption; the analysis reveals that the respondents, as media users, establish an imagined author as part of the process of interpretation. The concept of the imaginedauthor is developed theoretically using Genette's concept of paratext. It is thus the reader's realisation of the author that belongs to the text as a paratextual feature, and is clearly formed of three qualities perceived by the audience

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    CM : časopis za upravljanje komuniciranjem = communication management quarterly

  • ISSN

    1452-7405

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    26

  • Stát vydavatele periodika

    RS - Srbská republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    33-50

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus