Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Contextualising author-audience convergences

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F11%3A10100608" target="_blank" >RIV/00216208:11230/11:10100608 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/09502386.2011.600537" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1080/09502386.2011.600537</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/09502386.2011.600537" target="_blank" >10.1080/09502386.2011.600537</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Contextualising author-audience convergences

  • Popis výsledku v původním jazyce

    New media discourses are often engulfed by a variety of claims that emphasize their specificity. We can find the formulation of strong claims of novelty and uniqueness, in combination with processes of forgetfulness in relation to the societal roles of old media technologies. This article starts with a discussion on (new) audience theory, mapping and structuring the diversity of audience articulations with a focus on two of its main dimensions: the active/passive and the interaction/participation dimension. This mapping will then be used to problematize and critique the strong claims of novelty and uniqueness that ''new'' participatory technologies have generated. Moreover, this theoretical mapping will also show that audience theory turns out to be quite stable in its capacity to facilitate the understanding of the diversity of relations between humans and media technology. Three claims are scrutinized: the shift from one-to-many to many-to-many communication; the re-articulation of t

  • Název v anglickém jazyce

    Contextualising author-audience convergences

  • Popis výsledku anglicky

    New media discourses are often engulfed by a variety of claims that emphasize their specificity. We can find the formulation of strong claims of novelty and uniqueness, in combination with processes of forgetfulness in relation to the societal roles of old media technologies. This article starts with a discussion on (new) audience theory, mapping and structuring the diversity of audience articulations with a focus on two of its main dimensions: the active/passive and the interaction/participation dimension. This mapping will then be used to problematize and critique the strong claims of novelty and uniqueness that ''new'' participatory technologies have generated. Moreover, this theoretical mapping will also show that audience theory turns out to be quite stable in its capacity to facilitate the understanding of the diversity of relations between humans and media technology. Three claims are scrutinized: the shift from one-to-many to many-to-many communication; the re-articulation of t

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Cultural Studies

  • ISSN

    0950-2386

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    25

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    517-533

  • Kód UT WoS článku

    000299281600004

  • EID výsledku v databázi Scopus