Histories of media(ted) participation: An introduction
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F14%3A10285245" target="_blank" >RIV/00216208:11230/14:10285245 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.cost-transforming-audiences.eu/system/files/pub/CM30-SE-Web.pdf" target="_blank" >http://www.cost-transforming-audiences.eu/system/files/pub/CM30-SE-Web.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5937/comman1430007C" target="_blank" >10.5937/comman1430007C</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Histories of media(ted) participation: An introduction
Popis výsledku v původním jazyce
The introduction of the special issue on the special issue on "Histories of media(ted) participation" starts from the attention spent on the notion of participation, which has oscillated over time and within different academic disciplines and societal fields. Within media studies, in the recent years, participation re-established itself as a prominent concept, a process which is very much connected to the popularization of the internet. At the same time, these 'new' technologies in many cases have led to formulations of strong claims to novelty and uniqueness, in combination with processes of amnesia in relation to the societal roles of old media technologies. This special issue took on this challenge to combine historical research with the study of participatory media.
Název v anglickém jazyce
Histories of media(ted) participation: An introduction
Popis výsledku anglicky
The introduction of the special issue on the special issue on "Histories of media(ted) participation" starts from the attention spent on the notion of participation, which has oscillated over time and within different academic disciplines and societal fields. Within media studies, in the recent years, participation re-established itself as a prominent concept, a process which is very much connected to the popularization of the internet. At the same time, these 'new' technologies in many cases have led to formulations of strong claims to novelty and uniqueness, in combination with processes of amnesia in relation to the societal roles of old media technologies. This special issue took on this challenge to combine historical research with the study of participatory media.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
CM, Communication Management Quarterly
ISSN
1452-7405
e-ISSN
—
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
30
Stát vydavatele periodika
RS - Srbská republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
7-14
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—