Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

New configurations of the audience?: the challenges of User-Generated Content for audience theory and media participation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F11%3A10100590" target="_blank" >RIV/00216208:11230/11:10100590 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    New configurations of the audience?: the challenges of User-Generated Content for audience theory and media participation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    User-generated content (UGC) is seen as one of the main innovations in contemporary media worlds. As part of a digital culture that emphasizes new participatory opportunities, it claims to pose a number of challenges for our reflections about media and,more specifically, for (the more traditional forms of ) audience theory. As enthusiastic and sometimes messianic discourses of novelty often engulf "new" media technologies and practices, in combination with calls to rearticulate (or renew) our present-day ideological and theoretical frameworks, there is an equally strong need to evaluate the novelty of these practices, to contextualize them by confronting them with media practices "from the past" (which are, as always, still very present), and to consider the applicability of the "old" (so-called outdated) theoretical frameworks to make sense of the diversity of participatory practices that characterize the media configuration of today. In order to confront the thinking about UGC with

  • Název v anglickém jazyce

    New configurations of the audience?: the challenges of User-Generated Content for audience theory and media participation

  • Popis výsledku anglicky

    User-generated content (UGC) is seen as one of the main innovations in contemporary media worlds. As part of a digital culture that emphasizes new participatory opportunities, it claims to pose a number of challenges for our reflections about media and,more specifically, for (the more traditional forms of ) audience theory. As enthusiastic and sometimes messianic discourses of novelty often engulf "new" media technologies and practices, in combination with calls to rearticulate (or renew) our present-day ideological and theoretical frameworks, there is an equally strong need to evaluate the novelty of these practices, to contextualize them by confronting them with media practices "from the past" (which are, as always, still very present), and to consider the applicability of the "old" (so-called outdated) theoretical frameworks to make sense of the diversity of participatory practices that characterize the media configuration of today. In order to confront the thinking about UGC with

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    The handbook of media audiences

  • ISBN

    978-1-4051-8418-2

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

    190-212

  • Počet stran knihy

    540

  • Název nakladatele

    Wiley-Blackwell

  • Místo vydání

    Malden

  • Kód UT WoS kapitoly