Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Small acts of engagement: Reconnecting productive audience practices with everyday agency

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F19%3A10397758" target="_blank" >RIV/00216208:11230/19:10397758 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=IXPZorRyJY" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=IXPZorRyJY</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/1461444819837569" target="_blank" >10.1177/1461444819837569</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Small acts of engagement: Reconnecting productive audience practices with everyday agency

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this article, we develop the concept of small acts of engagement (SAOE) in a networked media environment as a conceptual framework to study specific audience practices and as an agenda for research on these practices. We define SAOE, such as liking, sharing, and commenting, as productive audience practices that require little investment and are intentionally more casual than the structural and laborious practices examined as types of produsage and convergence culture. We further elaborate on the interpretive and productive aspects of SAOE, which allow us to reconnect the notions of a participatory culture and a culture of everyday agency. Our central argument is that audience studies&apos; perspective allows viewing SAOE as practices of everyday audience agency, which, on an aggregate level, have the potential to become powerful acts of resistance.

  • Název v anglickém jazyce

    Small acts of engagement: Reconnecting productive audience practices with everyday agency

  • Popis výsledku anglicky

    In this article, we develop the concept of small acts of engagement (SAOE) in a networked media environment as a conceptual framework to study specific audience practices and as an agenda for research on these practices. We define SAOE, such as liking, sharing, and commenting, as productive audience practices that require little investment and are intentionally more casual than the structural and laborious practices examined as types of produsage and convergence culture. We further elaborate on the interpretive and productive aspects of SAOE, which allow us to reconnect the notions of a participatory culture and a culture of everyday agency. Our central argument is that audience studies&apos; perspective allows viewing SAOE as practices of everyday audience agency, which, on an aggregate level, have the potential to become powerful acts of resistance.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    New Media and Society

  • ISSN

    1461-4448

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    21

  • Číslo periodika v rámci svazku

    9

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    2010-2028

  • Kód UT WoS článku

    000482396400007

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85065394539