Small acts of engagement: Reconnecting productive audience practices with everyday agency
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F19%3A10397758" target="_blank" >RIV/00216208:11230/19:10397758 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=IXPZorRyJY" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=IXPZorRyJY</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1177/1461444819837569" target="_blank" >10.1177/1461444819837569</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Small acts of engagement: Reconnecting productive audience practices with everyday agency
Popis výsledku v původním jazyce
In this article, we develop the concept of small acts of engagement (SAOE) in a networked media environment as a conceptual framework to study specific audience practices and as an agenda for research on these practices. We define SAOE, such as liking, sharing, and commenting, as productive audience practices that require little investment and are intentionally more casual than the structural and laborious practices examined as types of produsage and convergence culture. We further elaborate on the interpretive and productive aspects of SAOE, which allow us to reconnect the notions of a participatory culture and a culture of everyday agency. Our central argument is that audience studies' perspective allows viewing SAOE as practices of everyday audience agency, which, on an aggregate level, have the potential to become powerful acts of resistance.
Název v anglickém jazyce
Small acts of engagement: Reconnecting productive audience practices with everyday agency
Popis výsledku anglicky
In this article, we develop the concept of small acts of engagement (SAOE) in a networked media environment as a conceptual framework to study specific audience practices and as an agenda for research on these practices. We define SAOE, such as liking, sharing, and commenting, as productive audience practices that require little investment and are intentionally more casual than the structural and laborious practices examined as types of produsage and convergence culture. We further elaborate on the interpretive and productive aspects of SAOE, which allow us to reconnect the notions of a participatory culture and a culture of everyday agency. Our central argument is that audience studies' perspective allows viewing SAOE as practices of everyday audience agency, which, on an aggregate level, have the potential to become powerful acts of resistance.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50802 - Media and socio-cultural communication
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
New Media and Society
ISSN
1461-4448
e-ISSN
—
Svazek periodika
21
Číslo periodika v rámci svazku
9
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
2010-2028
Kód UT WoS článku
000482396400007
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85065394539