Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Produsage as experience and interpretation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F16%3A10326670" target="_blank" >RIV/00216208:11230/16:10326670 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.participations.org/Volume%2013/Issue%201/S2/5.pdf" target="_blank" >http://www.participations.org/Volume%2013/Issue%201/S2/5.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Produsage as experience and interpretation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article examines the changes in audience discourses that emerge at the intersection between the classical idea of the audience being active in interpretation of media texts, and new forms of audience engagement in text production and distribution. Focusing on produsage, a term that is frequently used to describe audiences' participation in online ecology, we argue for produsage to be conceptualized with regard to two aspects that are important for audience research: firstly, produsage as a form of relating to texts, and secondly, produsage as an experience in co-creation of texts. This overview of theoretical positions and empirical research is used to identify (in)stabilities in the conceptualization of audiences, thus arguing for greater recognition of produsage as a form of users' experience and an interpretative act, rather than an alternative model of production, which will allow audience research to better account for nuanced and varied degrees of produsage.

  • Název v anglickém jazyce

    Produsage as experience and interpretation

  • Popis výsledku anglicky

    This article examines the changes in audience discourses that emerge at the intersection between the classical idea of the audience being active in interpretation of media texts, and new forms of audience engagement in text production and distribution. Focusing on produsage, a term that is frequently used to describe audiences' participation in online ecology, we argue for produsage to be conceptualized with regard to two aspects that are important for audience research: firstly, produsage as a form of relating to texts, and secondly, produsage as an experience in co-creation of texts. This overview of theoretical positions and empirical research is used to identify (in)stabilities in the conceptualization of audiences, thus arguing for greater recognition of produsage as a form of users' experience and an interpretative act, rather than an alternative model of production, which will allow audience research to better account for nuanced and varied degrees of produsage.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Participations: Journal of Audience and Reception Studies.

  • ISSN

    1749-8716

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    349-359

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus