Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Emerging Trends in Small Acts of Audience Engagement and Interruptions of Content Flows

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F18%3A10381941" target="_blank" >RIV/00216208:11230/18:10381941 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1007/978-3-319-75638-7_7" target="_blank" >https://doi.org/10.1007/978-3-319-75638-7_7</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-75638-7_7" target="_blank" >10.1007/978-3-319-75638-7_7</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Emerging Trends in Small Acts of Audience Engagement and Interruptions of Content Flows

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter develops a set of findings around audiences&apos; small-scale acts of engagement with media content made available through digital media technologies. We identify and discuss three articulations of these small acts: 1) one click engagement, 2) commenting and debating and 3) small stories. In contrasting them with more collaborative and convergent productive practices, we further conceptualise these engagements in relation to two main dimensions: effort and intentionality. Lastly, we suggest a conceptualisation of the outcome of these acts which we have labelled interruption. Content flows can be challenged, if not transformed, due to the volume of small acts, which is realised by the producing audiences as well as by mainstream media. Profound changes in the way information is produced and distributed are fuelled by small acts of engagement, and these trends are likely to continue into the futures this book speaks about.

  • Název v anglickém jazyce

    Emerging Trends in Small Acts of Audience Engagement and Interruptions of Content Flows

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter develops a set of findings around audiences&apos; small-scale acts of engagement with media content made available through digital media technologies. We identify and discuss three articulations of these small acts: 1) one click engagement, 2) commenting and debating and 3) small stories. In contrasting them with more collaborative and convergent productive practices, we further conceptualise these engagements in relation to two main dimensions: effort and intentionality. Lastly, we suggest a conceptualisation of the outcome of these acts which we have labelled interruption. Content flows can be challenged, if not transformed, due to the volume of small acts, which is realised by the producing audiences as well as by mainstream media. Profound changes in the way information is produced and distributed are fuelled by small acts of engagement, and these trends are likely to continue into the futures this book speaks about.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    The Future of Audiences : A Foresight Analysis of Interfaces and Engagement

  • ISBN

    978-3-319-75637-0

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    123-140

  • Počet stran knihy

    309

  • Název nakladatele

    Palgrave Macmillan

  • Místo vydání

    Cham

  • Kód UT WoS kapitoly