Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

What Does It Mean to Trust the Media?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F14%3A10144193" target="_blank" >RIV/00216208:11230/14:10144193 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    What Does It Mean to Trust the Media?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter explores the meaning of 'trust' and argues that the audience's trust in media must be conceptually re-considered. Drawing on a systematic understanding of how trust is constructed in various instances of the communication chain, and the philosophical and sociological debates on audiences' trust in journalism and informational media, we examine the exchange of trust between audiences and media outlets. To do so, we argue that it is helpful to conceptualise audience-media relations on a scalewith six levels, dealing with a relatively unconscious confidence in technology, institution and genre, and a more conscious investment of trust (or not) in content, journalists and amateur producers. The transformation of trust relations in Europe goesin the direction of greater reliance on personal trust-relations, while what might be called confidence-relations are becoming less prominent. This change is in large part due to the increase in layperson participation in digital media o

  • Název v anglickém jazyce

    What Does It Mean to Trust the Media?

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter explores the meaning of 'trust' and argues that the audience's trust in media must be conceptually re-considered. Drawing on a systematic understanding of how trust is constructed in various instances of the communication chain, and the philosophical and sociological debates on audiences' trust in journalism and informational media, we examine the exchange of trust between audiences and media outlets. To do so, we argue that it is helpful to conceptualise audience-media relations on a scalewith six levels, dealing with a relatively unconscious confidence in technology, institution and genre, and a more conscious investment of trust (or not) in content, journalists and amateur producers. The transformation of trust relations in Europe goesin the direction of greater reliance on personal trust-relations, while what might be called confidence-relations are becoming less prominent. This change is in large part due to the increase in layperson participation in digital media o

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LD11075" target="_blank" >LD11075: Post-socialistická mediální publika: politické aspekty populárního užití české mediální kultury</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Audience Transformations: Shifting Audience Positions in Late Modernity

  • ISBN

    978-0-415-82736-2

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    228-244

  • Počet stran knihy

    276

  • Název nakladatele

    Routledge

  • Místo vydání

    London

  • Kód UT WoS kapitoly