What Does It Mean to Trust the Media?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F14%3A10144193" target="_blank" >RIV/00216208:11230/14:10144193 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
What Does It Mean to Trust the Media?
Popis výsledku v původním jazyce
This chapter explores the meaning of 'trust' and argues that the audience's trust in media must be conceptually re-considered. Drawing on a systematic understanding of how trust is constructed in various instances of the communication chain, and the philosophical and sociological debates on audiences' trust in journalism and informational media, we examine the exchange of trust between audiences and media outlets. To do so, we argue that it is helpful to conceptualise audience-media relations on a scalewith six levels, dealing with a relatively unconscious confidence in technology, institution and genre, and a more conscious investment of trust (or not) in content, journalists and amateur producers. The transformation of trust relations in Europe goesin the direction of greater reliance on personal trust-relations, while what might be called confidence-relations are becoming less prominent. This change is in large part due to the increase in layperson participation in digital media o
Název v anglickém jazyce
What Does It Mean to Trust the Media?
Popis výsledku anglicky
This chapter explores the meaning of 'trust' and argues that the audience's trust in media must be conceptually re-considered. Drawing on a systematic understanding of how trust is constructed in various instances of the communication chain, and the philosophical and sociological debates on audiences' trust in journalism and informational media, we examine the exchange of trust between audiences and media outlets. To do so, we argue that it is helpful to conceptualise audience-media relations on a scalewith six levels, dealing with a relatively unconscious confidence in technology, institution and genre, and a more conscious investment of trust (or not) in content, journalists and amateur producers. The transformation of trust relations in Europe goesin the direction of greater reliance on personal trust-relations, while what might be called confidence-relations are becoming less prominent. This change is in large part due to the increase in layperson participation in digital media o
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LD11075" target="_blank" >LD11075: Post-socialistická mediální publika: politické aspekty populárního užití české mediální kultury</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Audience Transformations: Shifting Audience Positions in Late Modernity
ISBN
978-0-415-82736-2
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
228-244
Počet stran knihy
276
Název nakladatele
Routledge
Místo vydání
London
Kód UT WoS kapitoly
—