Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Online Piracy and the Transformation of the Audiences' Practices: Case of the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F16%3A33162875" target="_blank" >RIV/61989592:15210/16:33162875 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Online Piracy and the Transformation of the Audiences' Practices: Case of the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The evidence-based paper focuses on the ways the Czech audiences use alternative and illegal sources of media content (films, TV series, music). The paper draws on descriptive data from a representative survey of the Czech population (N=1998, November 2014) and on qualitative inquiry into the everyday practices of the Czech audiences (2012-2015). Our aim is to reconstruct the general picture of the practices related to the consumption of 'pirated' content and to understand to the audiences' motivations for such agency as well as to the audiences' ethical reflexivity of the phenomenon. We address the topic from the theoretical standpoint of critical theory of technology (A. Feenberg) and of the critical and phenomenological approaches to the position of media-related practices within the contexts of everyday life (R. Silverstone, M. Bakardjieva, S. Livingstone). In this regard, we avoid both media-centric and normative approach to the topic. Instead, we employ the context-oriented approach taking into the account the fact that the consumption of content from illegal sources is part of broader sets of practices and that it is subordinated to particular moral economies.

  • Název v anglickém jazyce

    Online Piracy and the Transformation of the Audiences' Practices: Case of the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The evidence-based paper focuses on the ways the Czech audiences use alternative and illegal sources of media content (films, TV series, music). The paper draws on descriptive data from a representative survey of the Czech population (N=1998, November 2014) and on qualitative inquiry into the everyday practices of the Czech audiences (2012-2015). Our aim is to reconstruct the general picture of the practices related to the consumption of 'pirated' content and to understand to the audiences' motivations for such agency as well as to the audiences' ethical reflexivity of the phenomenon. We address the topic from the theoretical standpoint of critical theory of technology (A. Feenberg) and of the critical and phenomenological approaches to the position of media-related practices within the contexts of everyday life (R. Silverstone, M. Bakardjieva, S. Livingstone). In this regard, we avoid both media-centric and normative approach to the topic. Instead, we employ the context-oriented approach taking into the account the fact that the consumption of content from illegal sources is part of broader sets of practices and that it is subordinated to particular moral economies.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AA - Filosofie a náboženství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    The Aesthetics and Ethics of Copying

  • ISBN

    978-1-4742-5451-9

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    "335-358"

  • Počet stran knihy

    432

  • Název nakladatele

    Bloomsbury Publishing

  • Místo vydání

    London

  • Kód UT WoS kapitoly