Etika kopírování kulturních obsahů: Kvalitativní studie internetového pirátství v České republice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F16%3A33162870" target="_blank" >RIV/61989592:15210/16:33162870 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Etika kopírování kulturních obsahů: Kvalitativní studie internetového pirátství v České republice
Popis výsledku v původním jazyce
Studie shrnuje výsledky kvalitativního výzkumu spotřební praxe kulturních (především audiovizuálních) obsahů běžnými uživateli internetu v České republice. Tato praxe byla zkoumána v kontextu proměn spotřebních návyků a potřeb českých publik v důsledku postupující digitalizace médií. Důraz byl přitom kladen na pochopení důvodů příklonu respondentů ke spotřebě obsahů z nelegálních zdrojů a na jejich reflexi legality a legitimnosti šíření a spotřeby nelegálně distribuovaných obsahů. Výsledkem studie je rekonstrukce etiky kopírování, kterou "internetoví piráti" implicitně zastávají.
Název v anglickém jazyce
The Ethics of Copying of Cultural Content: A Qualitative Study of Internet Piracy in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The study summarizes the results of the qualitative research of consumer practices of simple Internet users regarding cultural (mainly audiovisual) content in the Czech Republic. The practice was explored in the context of changing consumption habits and needs of Czech audiences as a consequence of advancing digitalization of media. The study emphasizes the understanding of reasons behind the tendency of respondents to consume content from illegal sources and their reflection on the lawfulness and legitimacy of dissemination and consumption of illegally distributed content. The result of the study is a reconstruction of the ethics of copying that the "Internet pirates" implicitly adhere to.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Iluminace
ISSN
0862-397X
e-ISSN
—
Svazek periodika
28
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
23
Strana od-do
5-27
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—