Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Beyond stealing : The determinants/motivations of Czech audiences to pay for audiovisual content.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F23%3A00130009" target="_blank" >RIV/00216224:14230/23:00130009 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/17496020221116230" target="_blank" >https://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/17496020221116230</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/17496020221116230" target="_blank" >10.1177/17496020221116230</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Beyond stealing : The determinants/motivations of Czech audiences to pay for audiovisual content.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the context of constantly changing media communication and the behavior of different actors engaging it, our paper seeks to map current transformations and adaptations to changes within Czech audiences with a special interest in their media routines and strategies for choosing media sources. As it still remains rather unclear how the post-televisual audience members decide regarding content sources, platforms or services, our main aim is to discover on what basis audiences decide to use or avoid either illegal or non-authorized content sources or legal or paid services. To do so, we examined two datasets, namely semi-structured interviews with audiences and survey on Czech adult population. As the Czech industry media market is rather small and conservative with notable changes in online sector largely occurring within the last five years, Czech audiences represent an important and unique population for the study of differences between paying and non-paying post-televisual audiences.

  • Název v anglickém jazyce

    Beyond stealing : The determinants/motivations of Czech audiences to pay for audiovisual content.

  • Popis výsledku anglicky

    In the context of constantly changing media communication and the behavior of different actors engaging it, our paper seeks to map current transformations and adaptations to changes within Czech audiences with a special interest in their media routines and strategies for choosing media sources. As it still remains rather unclear how the post-televisual audience members decide regarding content sources, platforms or services, our main aim is to discover on what basis audiences decide to use or avoid either illegal or non-authorized content sources or legal or paid services. To do so, we examined two datasets, namely semi-structured interviews with audiences and survey on Czech adult population. As the Czech industry media market is rather small and conservative with notable changes in online sector largely occurring within the last five years, Czech audiences represent an important and unique population for the study of differences between paying and non-paying post-televisual audiences.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA18-19278S" target="_blank" >GA18-19278S: Praxe a morální politika kopírování a stahování v České republice: Publika, autoři, producenti a distributoři</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Critical Studies in Television

  • ISSN

    1749-6020

  • e-ISSN

    1749-6039

  • Svazek periodika

    18

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    385-404

  • Kód UT WoS článku

    000843882800001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85136876701