Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

When TV meets the Web: towards personalised digital media

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21240%2F14%3A00219661" target="_blank" >RIV/68407700:21240/14:00219661 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.crcpress.com/product/isbn/9781466575493" target="_blank" >http://www.crcpress.com/product/isbn/9781466575493</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1201/b17080-13" target="_blank" >10.1201/b17080-13</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    When TV meets the Web: towards personalised digital media

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The rise of new paradigms in the field of television and digital media distribution (e.g. Smart TV, IPTV, Social TV) has opened a new digital world of data communication opportunities but at the same time exacerbated the information overload problem formedia consumers and providers. Therefore, the need for personalized content delivery has extended from the traditional web to the networked media domain. This chapter presents a comprehensive research in the field of capturing and representing user preferences and context and an overview of relevant digital media-specific personalized recommendation techniques. Subsequently, it describes the vision and first personalization approach adopted within the LinkedTV EU project, for profiling and contextualizing users and providing targeted information and content in a linked media environment.

  • Název v anglickém jazyce

    When TV meets the Web: towards personalised digital media

  • Popis výsledku anglicky

    The rise of new paradigms in the field of television and digital media distribution (e.g. Smart TV, IPTV, Social TV) has opened a new digital world of data communication opportunities but at the same time exacerbated the information overload problem formedia consumers and providers. Therefore, the need for personalized content delivery has extended from the traditional web to the networked media domain. This chapter presents a comprehensive research in the field of capturing and representing user preferences and context and an overview of relevant digital media-specific personalized recommendation techniques. Subsequently, it describes the vision and first personalization approach adopted within the LinkedTV EU project, for profiling and contextualizing users and providing targeted information and content in a linked media environment.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Semantic Multimedia Analysis and Processing

  • ISBN

    978-1-4665-7549-3

  • Počet stran výsledku

    36

  • Strana od-do

    221-256

  • Počet stran knihy

    555

  • Název nakladatele

    CRC Press

  • Místo vydání

    Boca Raton

  • Kód UT WoS kapitoly