When TV meets the Web: towards personalised digital media
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21240%2F14%3A00219661" target="_blank" >RIV/68407700:21240/14:00219661 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.crcpress.com/product/isbn/9781466575493" target="_blank" >http://www.crcpress.com/product/isbn/9781466575493</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1201/b17080-13" target="_blank" >10.1201/b17080-13</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
When TV meets the Web: towards personalised digital media
Popis výsledku v původním jazyce
The rise of new paradigms in the field of television and digital media distribution (e.g. Smart TV, IPTV, Social TV) has opened a new digital world of data communication opportunities but at the same time exacerbated the information overload problem formedia consumers and providers. Therefore, the need for personalized content delivery has extended from the traditional web to the networked media domain. This chapter presents a comprehensive research in the field of capturing and representing user preferences and context and an overview of relevant digital media-specific personalized recommendation techniques. Subsequently, it describes the vision and first personalization approach adopted within the LinkedTV EU project, for profiling and contextualizing users and providing targeted information and content in a linked media environment.
Název v anglickém jazyce
When TV meets the Web: towards personalised digital media
Popis výsledku anglicky
The rise of new paradigms in the field of television and digital media distribution (e.g. Smart TV, IPTV, Social TV) has opened a new digital world of data communication opportunities but at the same time exacerbated the information overload problem formedia consumers and providers. Therefore, the need for personalized content delivery has extended from the traditional web to the networked media domain. This chapter presents a comprehensive research in the field of capturing and representing user preferences and context and an overview of relevant digital media-specific personalized recommendation techniques. Subsequently, it describes the vision and first personalization approach adopted within the LinkedTV EU project, for profiling and contextualizing users and providing targeted information and content in a linked media environment.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Semantic Multimedia Analysis and Processing
ISBN
978-1-4665-7549-3
Počet stran výsledku
36
Strana od-do
221-256
Počet stran knihy
555
Název nakladatele
CRC Press
Místo vydání
Boca Raton
Kód UT WoS kapitoly
—