Přírodovědné exkurze ve školní praxi
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10296803" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10296803 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Přírodovědné exkurze ve školní praxi
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem publikace Přírodovědné exkurze ve školní praxi je podívat se na problematiku exkurzní činnosti ve školách z různých úhlů pohledu a vzájemně tyto přístupy provázat. Publikace obsahuje obecnou a speciální část. Obecná část vymezuje exkurzi jako pedagogickou a didaktickou kategorii, zabývá se omezením exkurzní činnosti dané legislativou a bezpečností žáků a věnuje se novému trendu v terénní výuce, využití ICT. Speciální část je členěna do kapitol podle převažujícího systematického pojetí výuky přírodopisu a biologie v České republice. Jednotlivé kapitoly se tedy věnují vždy exkurzím v konkrétním oboru biologie (botanika, zoologie bezobratlých, zoologie obratlovců) a geologii. Závěrečná kapitola Zahraniční exkurze představuje naopak komplexní pohled,spojuje dílčí biologické a geologické obory a navíc otevírá českému učiteli možnost uvažovat i o exkurzi mimo naši republiku.
Název v anglickém jazyce
The science field trips in educational practice
Popis výsledku anglicky
The science field trips in educational practice publication intends to examine various aspects of the topic of field trips at schools and to interconnect all these approaches.The publication is divided into a general and a specific part. The general partdefines the field trip as a pedagogical and didactic category, it focuses on regulation of field trips as governed by legislation and safety of pupils and on the new trend in teaching directly in the nature: the utilisation of the ICT. The specific partis subdivided into chapters according to the prevailing systematic approach to teaching of natural science and biology in the Czech Republic.The individual chapters are therefore always devoted to field trips/group excursions in a particular field of biology (botany, invertebrate zoology, vertebrate zoology) and geology. By contrast, the concluding chapter entitled Foreign field trips presents a comprehensive view, connects constituent biological and geological fields and, additionally,
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7290-807-3
Počet stran knihy
157
Název nakladatele
UK PedF
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—