Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

An exploration of student teachers' perspectives at the start of a post-graduate master's programme on inclusive and special education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10312788" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10312788 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/13603116.2015.1111445" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1080/13603116.2015.1111445</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/13603116.2015.1111445" target="_blank" >10.1080/13603116.2015.1111445</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    An exploration of student teachers' perspectives at the start of a post-graduate master's programme on inclusive and special education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this article we explore the perspectives of a group of teaching professionals starting a post-graduate master's programme on inclusive and special education. Set in the current context of growing interest over the preparation of teachers for inclusiveeducation worldwide, this exploration is part of research that looks more broadly at the impact of the programme on students. In this paper we set the context of the study and present results focusing on students' pre-understanding of the concepts 'inclusive' and 'special education', as well as their reasons for choosing the programme and expected learning outcomes. Quantitative and qualitative data were collected with a questionnaire administered to students at the beginning of the programme. Findingsreveal that students saw the programme as a factor contributing to their ability to implement inclusive education in practice. However, it emerged that they had somewhat different understandings of what inclusive education' actually mean

  • Název v anglickém jazyce

    An exploration of student teachers' perspectives at the start of a post-graduate master's programme on inclusive and special education

  • Popis výsledku anglicky

    In this article we explore the perspectives of a group of teaching professionals starting a post-graduate master's programme on inclusive and special education. Set in the current context of growing interest over the preparation of teachers for inclusiveeducation worldwide, this exploration is part of research that looks more broadly at the impact of the programme on students. In this paper we set the context of the study and present results focusing on students' pre-understanding of the concepts 'inclusive' and 'special education', as well as their reasons for choosing the programme and expected learning outcomes. Quantitative and qualitative data were collected with a questionnaire administered to students at the beginning of the programme. Findingsreveal that students saw the programme as a factor contributing to their ability to implement inclusive education in practice. However, it emerged that they had somewhat different understandings of what inclusive education' actually mean

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F2009" target="_blank" >GAP407/11/2009: Kvalitativní monitoring efektů vybraných institucionálních procesů v životě mladých dospělých se zdravotním postižením</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Inclusive Education [online]

  • ISSN

    1464-5173

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2015

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    IN - Indická republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus