Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Termín "evoluce" a jeho vymezení a použití v českých a britských učebnicích přírodopisu a biologie

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10313533" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10313533 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.scied.cz/index.php/scied/article/viewFile/120/139" target="_blank" >http://www.scied.cz/index.php/scied/article/viewFile/120/139</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Termín "evoluce" a jeho vymezení a použití v českých a britských učebnicích přírodopisu a biologie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studium evoluce a evolučních mechanismů zahrnuje několik odlišných přístupů a v důsledku toho je pojem evoluce de?nován různými způsoby nebo je zaměňován s jinými pojmy, jako například přírodní výběr nebo Darwinova teorie. Diference v užívání daných pojmů však může vést z hlediska vzdělávání k mnohým miskoncepcím. Proto je vhodné ověřit, zda učebnice žákům poskytují prostor se v dané problematice orientovat. Předmětem výzkumu jsou pojmy "evoluce", "evoluční teorie", "biologická evoluce", "Darwinova teorie" a "přírodní výběr" vyskytující se v českých a britských učebnicích přírodopisu a biologie. Do výzkumu je zahrnuto celkem 32 učebnic. Hlavním cílem je určení četnosti uvedených pojmů v učebnicích a následně prostřednictvím obsahové analýzy de?nic porovnání konkrétních předem stanovených výrazů v dané de?nici. De?nice pojmů "evoluce", "evoluční teorie" a "biologická evoluce" jsou dále konfrontovány s obsahem de?nic evolučních biologů, a zároveň je za pomoci hierarchické shlukové analýz

  • Název v anglickém jazyce

    The Term "Evolution" and its De?nition and Use in Czech and British Textbooks of Science and Biology

  • Popis výsledku anglicky

    The study of evolution includes several different approaches. Consequently the concept of evolution is defined in different ways, or is confused with other concepts, such as natural selection or Darwin's theory. Di?erences in the use of the terms may result in misconceptions. Textbooks should provide space for pupils to orient themselves in the definition of evolution. The research is focused on the occurrence of terms "evolution", "evolutionary theory", "biological evolution", "Darwin's theory" and "natural selection" in Czech and British textbooks of Science and Biology. There are 32 textbooks included in the survey. The main objective is to determine the frequency of terms mentioned above and subsequently through the content analysis of the definition to compare the differences in the occurrence of specific predetermined terms. De?nition of terms "evolution", "evolutionary theory" and "biological evolution" are also confronted with the contents of definitions of evolutionary biologi

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Scientia in educatione

  • ISSN

    1804-7106

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    40

  • Strana od-do

    40-79

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus