Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Intercultural Communication: From Competence to Performance

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10313827" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10313827 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Intercultural Communication: From Competence to Performance

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The chapter is devoted to the issues of intercultural communication teaching. It focuses on the conceptualization of the intercultural communicative competence model which represents the central aim of training in intercultural communication. Furthermore, intercultural strategies are elaborated. The model of intercultural communicative competence is organized in terms of two integrated levels comprising four core intercultural dimensions (awareness, attitudes, skills and knowledge) and foreign languagecommunicative competence. Selected models of intercultural communicative competence are analyzed with regard to these components. The results show that intercultural communicative competence development in the context of formal education is possible if it is based on its understanding as a multidisciplinary construct. Thus, intercultural training is supposed to focus on the core intercultural dimensions and models of intercultural communicative competence according to the authentic inter

  • Název v anglickém jazyce

    Intercultural Communication: From Competence to Performance

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter is devoted to the issues of intercultural communication teaching. It focuses on the conceptualization of the intercultural communicative competence model which represents the central aim of training in intercultural communication. Furthermore, intercultural strategies are elaborated. The model of intercultural communicative competence is organized in terms of two integrated levels comprising four core intercultural dimensions (awareness, attitudes, skills and knowledge) and foreign languagecommunicative competence. Selected models of intercultural communicative competence are analyzed with regard to these components. The results show that intercultural communicative competence development in the context of formal education is possible if it is based on its understanding as a multidisciplinary construct. Thus, intercultural training is supposed to focus on the core intercultural dimensions and models of intercultural communicative competence according to the authentic inter

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    The Magic of Innovation: New Techniques and Technologies in Teaching Foreign Languages

  • ISBN

    978-1-4438-7271-3

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    295-316

  • Počet stran knihy

    334

  • Název nakladatele

    Cambridge Scholars Publishing

  • Místo vydání

    Newcastle upon Tyne

  • Kód UT WoS kapitoly