Interkulturní komunikační kompetence: klasifikace modelů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10191478" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10191478 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.orbisscholae.cz/archiv/2013/2013_1_02.pdf" target="_blank" >http://www.orbisscholae.cz/archiv/2013/2013_1_02.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Interkulturní komunikační kompetence: klasifikace modelů
Popis výsledku v původním jazyce
Předložená teoretická studie je příspěvkem k diskusi nad konceptualizací a didaktickým uchopením interkulturní komunikační kompetence jako jednoho z obecně definovaných cílů vzdělávání, resp. příspěvkem k diskusi nad cíli a obsahy interkulturní výchovy avzdělávání. Na základě vymezení stěžejních termínů ovlivňujících pojetí diskutované problematiky, především rozlišení mezi interkulturalitou a multikulturalitou i mezi interkulturní kompetencí a interkulturní komunikační kompetencí, představíme vybranézahraniční modely interkulturní kompetence i interkulturní komunikační kompetence. Za zásadní považujeme potřebu klasifikace vybraných modelů, přičemž vycházíme z dostupných typologií, a to z obecné typologie kompetenčních modelů a z typologie modelů interkulturní (komunikační) kompetence. Studie se podrobně věnuje zejména modelům kompozitním, orientačním a vývojovým. Hlavním cílem je tudíž systematizovat pohled na modely interkulturní komunikační kompetence, což předpokládá mimo jiné př
Název v anglickém jazyce
Intercultural communicative competence: classification of models
Popis výsledku anglicky
The theoretical study aims to contribute to the discussion about conceptualization and didactic grasp of intercultural communicative competence, one of the generally defined educational aims, or more precisely to the discussion about aims and content ofintercultural education. Firstly, core terms influencing the approach towards the relevant issues are discussed, namely the terms intercultural and multicultural or intercultural competence and intercultural communicative competence. On the basis of theabove foundations, selected foreign models of intercultural competence and intercultural communicative competence are presented. It is essential to classify selected models; two typologies are deployed for this purpose, i.e. general typology of competence models as well as typology of intercultural (communicative) competence. Attention is paid to the following types of models: compositional, orientational and developmental. The main aim of the study thus is to systematize the view on mod
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Orbis scholae
ISSN
1802-4637
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
29-47
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—