Rozvoj interkulturní komunikační kompetence
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00063746" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00063746 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rozvoj interkulturní komunikační kompetence
Popis výsledku v původním jazyce
Kniha je věnována fenoménu interkulturality v kontextu cizojazyčné výuky. V první části jsou vymezeny stěžejní terminologické otázky a interdisciplinární východiska pro problematiku konceptualizace a didaktizace interkulturní komunikační kompetence. Druhá část knihy nabízí výzkumné sondy do edukační reality. Nejprve je sledována kvalita rozpracování interkulturní výchovy a vzdělávání s cílem rozvoje interkulturní komunikační kompetence v programových a kurikulárních dokumentech. Zohledněna je i současnákurikulární reforma, jejíž vliv na rozpracování vzdělávacích cílů v oblasti rozvoje interkulturní komunikační kompetence v kontextu cizojazyčné výuky je nahlédnut prostřednictvím obsahové analýzy školních vzdělávacích programů. Jádrem druhé části knihyje případová studie zaměřená na rozvoj a hodnocení rozvoje interkulturní komunikační kompetence u studentů učitelství anglického jazyka.
Název v anglickém jazyce
Intercultural communicatice competence development
Popis výsledku anglicky
The book is devoted to the topic of interculturality in the context of foreign language teaching and learning. First part aims at discussing specific terminological questions and defining interdisciplinary foundations necessary for conceptualization anddidactic grasp of intercultural communicative competence. Second part of the book presents two research studies into educational reality. Firstly, quality of intercultural aims within language teaching is studied in the curricular documents. Attention ispaid to the current curricular reform, i.e. content analysis focused on how are intercultural aims in the area of English language teaching elaborated in the school educational programs. Core of the second part of the book is a case study focused on development and assessment of intercultural communicative competence in student teachers of English language.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
9788021060357
Počet stran knihy
223
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS knihy
—