Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The development of a culture of problem solving with secondary students through heuristic strategies

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10314486" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10314486 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/44555601:13440/15:43886747

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s13394-015-0150-2" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/s13394-015-0150-2</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s13394-015-0150-2" target="_blank" >10.1007/s13394-015-0150-2</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The development of a culture of problem solving with secondary students through heuristic strategies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article reports the results of a longitudinal research study conducted in three mathematics classes in Czech schools with 62 pupils aged 12-18 years. The pupils were exposed to the use of selected heuristic strategies in mathematical problem solvingfor a period of 16 months. This was done through solving problems where the solution was the most efficient if heuristic strategies were used. The authors conducted a two-dimensional classification of the use of heuristic strategies based on the work ofPólya (2004) and Schoenfeld (1985). We developed a tool that allows for the description of a pupil's ability to solve problems. Named, the Culture of Problem Solving (CPS), this tool consists of four components: intelligence, text comprehension, creativity and the ability to use existing knowledge. The pupils' success rate in problem solving and the changes in some of the CPS factors pre- and post-experiment were monitored. The pupils appeared to considerably improve in the creativity co

  • Název v anglickém jazyce

    The development of a culture of problem solving with secondary students through heuristic strategies

  • Popis výsledku anglicky

    The article reports the results of a longitudinal research study conducted in three mathematics classes in Czech schools with 62 pupils aged 12-18 years. The pupils were exposed to the use of selected heuristic strategies in mathematical problem solvingfor a period of 16 months. This was done through solving problems where the solution was the most efficient if heuristic strategies were used. The authors conducted a two-dimensional classification of the use of heuristic strategies based on the work ofPólya (2004) and Schoenfeld (1985). We developed a tool that allows for the description of a pupil's ability to solve problems. Named, the Culture of Problem Solving (CPS), this tool consists of four components: intelligence, text comprehension, creativity and the ability to use existing knowledge. The pupils' success rate in problem solving and the changes in some of the CPS factors pre- and post-experiment were monitored. The pupils appeared to considerably improve in the creativity co

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F1939" target="_blank" >GAP407/12/1939: Rozvíjení kultury řešení matematických problémů ve školské praxi</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Mathematics Education Research Journal

  • ISSN

    1033-2170

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    27

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    AU - Austrálie

  • Počet stran výsledku

    28

  • Strana od-do

    535-562

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus