HEURISTIC STRATEGIES IN SOLVING OF MATHEMATICAL PROBLEMS AT SCHOOL
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10325359" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10325359 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
HEURISTIC STRATEGIES IN SOLVING OF MATHEMATICAL PROBLEMS AT SCHOOL
Popis výsledku v původním jazyce
The paper focuses on mathematics problem solving based on the use of heuristic strategies. Special attention is paid to organization of suitable didactical situations. Three theories are used to explain the effects of the use of multiple solution tasks and pupils' investigative way of solving these problems: Theory of didactical situations in mathematics, theory of heuristic strategies and theory of multi-solution tasks. The main goal of the paper is to present an environment suitable for development of pupils' understanding of mathematics and their problem solving ability including taking into account both the advantages but also the related risks. The results presented in the paper have significant consequences for pre- and in-service teacher education.
Název v anglickém jazyce
HEURISTIC STRATEGIES IN SOLVING OF MATHEMATICAL PROBLEMS AT SCHOOL
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on mathematics problem solving based on the use of heuristic strategies. Special attention is paid to organization of suitable didactical situations. Three theories are used to explain the effects of the use of multiple solution tasks and pupils' investigative way of solving these problems: Theory of didactical situations in mathematics, theory of heuristic strategies and theory of multi-solution tasks. The main goal of the paper is to present an environment suitable for development of pupils' understanding of mathematics and their problem solving ability including taking into account both the advantages but also the related risks. The results presented in the paper have significant consequences for pre- and in-service teacher education.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F1939" target="_blank" >GAP407/12/1939: Rozvíjení kultury řešení matematických problémů ve školské praxi</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
PROCEEDINGS OF THE 13TH INTERNATIONAL CONFERENCE EFFICIENCY AND RESPONSIBILITY IN EDUCATION
ISBN
978-80-213-2646-0
ISSN
2336-744X
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
429-439
Název nakladatele
Czech University of Life Sciences Prague
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
2. 6. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000389901400054