Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

HEURISTIC STRATEGIES IN SOLVING OF MATHEMATICAL PROBLEMS AT SCHOOL

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10325359" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10325359 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    HEURISTIC STRATEGIES IN SOLVING OF MATHEMATICAL PROBLEMS AT SCHOOL

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper focuses on mathematics problem solving based on the use of heuristic strategies. Special attention is paid to organization of suitable didactical situations. Three theories are used to explain the effects of the use of multiple solution tasks and pupils&apos; investigative way of solving these problems: Theory of didactical situations in mathematics, theory of heuristic strategies and theory of multi-solution tasks. The main goal of the paper is to present an environment suitable for development of pupils&apos; understanding of mathematics and their problem solving ability including taking into account both the advantages but also the related risks. The results presented in the paper have significant consequences for pre- and in-service teacher education.

  • Název v anglickém jazyce

    HEURISTIC STRATEGIES IN SOLVING OF MATHEMATICAL PROBLEMS AT SCHOOL

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on mathematics problem solving based on the use of heuristic strategies. Special attention is paid to organization of suitable didactical situations. Three theories are used to explain the effects of the use of multiple solution tasks and pupils&apos; investigative way of solving these problems: Theory of didactical situations in mathematics, theory of heuristic strategies and theory of multi-solution tasks. The main goal of the paper is to present an environment suitable for development of pupils&apos; understanding of mathematics and their problem solving ability including taking into account both the advantages but also the related risks. The results presented in the paper have significant consequences for pre- and in-service teacher education.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F1939" target="_blank" >GAP407/12/1939: Rozvíjení kultury řešení matematických problémů ve školské praxi</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROCEEDINGS OF THE 13TH INTERNATIONAL CONFERENCE EFFICIENCY AND RESPONSIBILITY IN EDUCATION

  • ISBN

    978-80-213-2646-0

  • ISSN

    2336-744X

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    429-439

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    2. 6. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000389901400054