Are Heuristic Strategies a Domain Only for Gifted Pupils?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F15%3A43886687" target="_blank" >RIV/44555601:13440/15:43886687 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Are Heuristic Strategies a Domain Only for Gifted Pupils?
Popis výsledku v původním jazyce
The paper describes results of a 16-month experiment whose main aim was to change pupils' ability to solve mathematical problems and their attitudes towards mathematics through the use of heuristic strategies. The attention in the paper is paid to pupilswhose performance in mathematics is below average. The paper shows that these pupils can use successfully especially experimental strategies and strategies based on the use of graphical representation. However, if positive results are to be achieved, didactical situations must be modified in a suitable way.
Název v anglickém jazyce
Are Heuristic Strategies a Domain Only for Gifted Pupils?
Popis výsledku anglicky
The paper describes results of a 16-month experiment whose main aim was to change pupils' ability to solve mathematical problems and their attitudes towards mathematics through the use of heuristic strategies. The attention in the paper is paid to pupilswhose performance in mathematics is below average. The paper shows that these pupils can use successfully especially experimental strategies and strategies based on the use of graphical representation. However, if positive results are to be achieved, didactical situations must be modified in a suitable way.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F1939" target="_blank" >GAP407/12/1939: Rozvíjení kultury řešení matematických problémů ve školské praxi</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 12 th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2015
ISBN
978-80-213-2560-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
406-413
Název nakladatele
Česká zemědělská univerzita v Praze
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
4. 6. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000358527400052