Volba řešitelských strategií v závislosti na věku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F17%3A43893100" target="_blank" >RIV/44555601:13440/17:43893100 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11410/17:10366381 RIV/46747885:24510/17:00005174
Výsledek na webu
<a href="http://www.scied.cz/index.php/scied/article/viewFile/432/447" target="_blank" >http://www.scied.cz/index.php/scied/article/viewFile/432/447</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Volba řešitelských strategií v závislosti na věku
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek popisuje experiment, který byl součástí dlouhodobého výzkumu Rozvíjení kultury řešení matematických problémů ve školské praxi. Experiment byl proveden na vzorku celkem 584 respondentů ve věku 11?17 let a mapuje vývoj ve volbě řešitelských strategií matematických úloh u různých věkových skupin žáků. Žákům 6. a 8. ročníku základní školy, I. a III. ročníku střední školy byly předloženy tři úlohy, které se dají efektivně řešit pomocí heuristických strategií. Kromě úspěšnosti řešení úloh byla věnována pozornost také způsobu jejich řešení. Výsledkem experimentu je zjištění, že existují heuristické strategie, které žáci použili při řešení úloh i přesto, že s nimi ve výuce nebyli seznámeni. U některých z nich se jejich výskyt nemění v závislosti na věku.
Název v anglickém jazyce
Choice of Heuristic Strategies with Respect to Age
Popis výsledku anglicky
The paper reports on an experiment that was a part of a longitudinal research project entitled Development of culture of problem solving in mathematics carried out in Czech schools. The experiment involved 584 respondents aged 11?17. The experiment maps the distribution in pupils? selection of heuristic strategies towards solving mathematical problems in case of different age groups of pupils. Pupils from the 6th and 8th grades of lower secondary and the Ist and IIIrd grade of upper secondary school were assigned three problems that could be solved effectively using heuristic strategies. Besides the success rate in solving the problems, attention was also paid to the manner in which the pupils managed to solve them. The results of the experiment show that the pupils tended to use some particular heuristic strategies despite the fact that they had not come across them in lessons. The occurrence of some of these strategies is independent of the age of pupils.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F1939" target="_blank" >GAP407/12/1939: Rozvíjení kultury řešení matematických problémů ve školské praxi</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Scientia in educatione
ISSN
1804-7106
e-ISSN
—
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
1-18
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—