Solving problems using experimental strategies
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10314480" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10314480 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/44555601:13440/15:43886745
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Solving problems using experimental strategies
Popis výsledku v původním jazyce
The paper describes an experiment that was a part of the long-term research ""Developing the culture of solving of mathematics problems in school practice"". The experiment was conducted in 2013. The research sample consisted of 145 11 to 12 year old pupils. The pupils were given four non-routine problems that can be solved efficiently using experimental heuristic strategies (Systematic experimenting, Guess - check - revise, Introduction of an auxiliary element). The goal of the experiment was to map the spontaneous choice of a solving strategy in mathematics problems in this particular age group.
Název v anglickém jazyce
Solving problems using experimental strategies
Popis výsledku anglicky
The paper describes an experiment that was a part of the long-term research ""Developing the culture of solving of mathematics problems in school practice"". The experiment was conducted in 2013. The research sample consisted of 145 11 to 12 year old pupils. The pupils were given four non-routine problems that can be solved efficiently using experimental heuristic strategies (Systematic experimenting, Guess - check - revise, Introduction of an auxiliary element). The goal of the experiment was to map the spontaneous choice of a solving strategy in mathematics problems in this particular age group.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F1939" target="_blank" >GAP407/12/1939: Rozvíjení kultury řešení matematických problémů ve školské praxi</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
DEVELOPING MATHEMATICAL LANGUAGE AND REASONING
ISBN
978-80-7290-833-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
72-81
Název nakladatele
Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
16. 8. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000377618500007