Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The effects of heuristic strategies on solving of problems in mathematics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F18%3A43893587" target="_blank" >RIV/44555601:13440/18:43893587 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11410/18:10377434

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The effects of heuristic strategies on solving of problems in mathematics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    It is a universally accepted truth that problem solving forms the basis for successful mathematics education. Problem solving is an indicator of the state of comprehension of the concepts that pupils are taught. They help their solvers realize what former knowledge is applicable in a new situation, what role this knowledge plays in it, and which piece of knowledge turns out to be useless, or even erroneous, and thus becomes an obstacle to further development of mathematical knowledge and pupils&apos; skills. The text presents the results of a three-year project, The development of a culture of solving mathematical problems in Czech schools (Czech Science Foundation project P407/12/1939) focusing on the use of heuristic strategies in problem solving. Heuristic strategies have been used in Polya&apos;s and Schoenfeld&apos;s understanding of the concept. The theoretical background of the research was Brousseau&apos;s Theory of Didactical Situations. The use of heuristic strategies will be explored from two different perspec- tives: how heuristic strategies develop pupils&apos; understanding of mathematics through using them, and how teachers change in consequence to giving their pupils the chance to use these strategies.

  • Název v anglickém jazyce

    The effects of heuristic strategies on solving of problems in mathematics

  • Popis výsledku anglicky

    It is a universally accepted truth that problem solving forms the basis for successful mathematics education. Problem solving is an indicator of the state of comprehension of the concepts that pupils are taught. They help their solvers realize what former knowledge is applicable in a new situation, what role this knowledge plays in it, and which piece of knowledge turns out to be useless, or even erroneous, and thus becomes an obstacle to further development of mathematical knowledge and pupils&apos; skills. The text presents the results of a three-year project, The development of a culture of solving mathematical problems in Czech schools (Czech Science Foundation project P407/12/1939) focusing on the use of heuristic strategies in problem solving. Heuristic strategies have been used in Polya&apos;s and Schoenfeld&apos;s understanding of the concept. The theoretical background of the research was Brousseau&apos;s Theory of Didactical Situations. The use of heuristic strategies will be explored from two different perspec- tives: how heuristic strategies develop pupils&apos; understanding of mathematics through using them, and how teachers change in consequence to giving their pupils the chance to use these strategies.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F1939" target="_blank" >GAP407/12/1939: Rozvíjení kultury řešení matematických problémů ve školské praxi</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Mathematical Transgressions 2015

  • ISBN

    978-83-242-3196-6

  • Počet stran výsledku

    26

  • Strana od-do

    179-204

  • Počet stran knihy

    410

  • Název nakladatele

    UNIVERSITAS

  • Místo vydání

    Kraków

  • Kód UT WoS kapitoly