Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Prevence ozbrojených útoků na školách jako součást didaktiky mimořádných situací

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10315005" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10315005 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Prevence ozbrojených útoků na školách jako součást didaktiky mimořádných situací

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek pojednává o problematice bezpečnostního managementu a následé aplikaci ve školství.Článek se zaměřuje na prevenci ozbrojených útoků. Na základě vlastní výzkumné sondy provedené mezi učiteli zaměřené na vnímání bezpečnostních rizik, jsou vybrány oblasti, na které by mělo být reagováno složkami Integrovaného záchranného systému. Dále byla zjišťována subjektivní znalost technických a organizačních opatření bezpečnostních plánů v organizaci a míra pozornosti, která je problematice věnována managementem školy. V textu jsou uvedeny i zahraniční modely řešení problematiky. Příspěvek přináší i nástin řešení problematiky v zemích Evropské Unie, konkrétně Španělského království. Zmíněny jsou i zkušenosti s řešením bezpečnostní situace škol v zemích Latinské Ameriky. V závěru je uveden souhrn opatření pro zlepšení bezpečnosti na školách..

  • Název v anglickém jazyce

    Prevention of armed Attacks at schools as a part of emergency situations didactics

  • Popis výsledku anglicky

    The article discuses the issue of security management and subsequent application in the field of education. The article grouses on the issue of armed attacks at schools. On the basis of my own research probe among teachers, focusing on perception of security risks, I have selected areas requiring a response by Integrated Rescue System units. Subjective awareness of technical and organisational measures contained in the organisation's security plans was also established. The degree of attention devoted to the issue by school management was also established.The text also gives foreign models for dealing with the issue. Measures for improving security at schools are given in the conclusion. This text also gives a brief description of how European Union countries, specifically the Kingdom of Spain, deal with the issue. Experience in dealing with security situations in schools in Latin American countries is also mentioned. An outline of possible improvements to the situation in the Czech Re

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Lifelong Learning - celoživotní vzdělávání

  • ISSN

    1805-8868

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5/3/2015

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    95-112

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus