Prevence ozbrojených útoků na školách jako součást didaktiky mimořádných situací
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10315005" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10315005 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Prevence ozbrojených útoků na školách jako součást didaktiky mimořádných situací
Popis výsledku v původním jazyce
Článek pojednává o problematice bezpečnostního managementu a následé aplikaci ve školství.Článek se zaměřuje na prevenci ozbrojených útoků. Na základě vlastní výzkumné sondy provedené mezi učiteli zaměřené na vnímání bezpečnostních rizik, jsou vybrány oblasti, na které by mělo být reagováno složkami Integrovaného záchranného systému. Dále byla zjišťována subjektivní znalost technických a organizačních opatření bezpečnostních plánů v organizaci a míra pozornosti, která je problematice věnována managementem školy. V textu jsou uvedeny i zahraniční modely řešení problematiky. Příspěvek přináší i nástin řešení problematiky v zemích Evropské Unie, konkrétně Španělského království. Zmíněny jsou i zkušenosti s řešením bezpečnostní situace škol v zemích Latinské Ameriky. V závěru je uveden souhrn opatření pro zlepšení bezpečnosti na školách..
Název v anglickém jazyce
Prevention of armed Attacks at schools as a part of emergency situations didactics
Popis výsledku anglicky
The article discuses the issue of security management and subsequent application in the field of education. The article grouses on the issue of armed attacks at schools. On the basis of my own research probe among teachers, focusing on perception of security risks, I have selected areas requiring a response by Integrated Rescue System units. Subjective awareness of technical and organisational measures contained in the organisation's security plans was also established. The degree of attention devoted to the issue by school management was also established.The text also gives foreign models for dealing with the issue. Measures for improving security at schools are given in the conclusion. This text also gives a brief description of how European Union countries, specifically the Kingdom of Spain, deal with the issue. Experience in dealing with security situations in schools in Latin American countries is also mentioned. An outline of possible improvements to the situation in the Czech Re
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Lifelong Learning - celoživotní vzdělávání
ISSN
1805-8868
e-ISSN
—
Svazek periodika
5/3/2015
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
95-112
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—