Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výběr základní školy v ČR a faktory, které jej ovlivňují

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10316143" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10316143 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://sreview.soc.cas.cz/cs/issue/178-sociologicky-casopis-czech-sociological-review-4-2015/3549" target="_blank" >http://sreview.soc.cas.cz/cs/issue/178-sociologicky-casopis-czech-sociological-review-4-2015/3549</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.13060/00380288.2015.51.4.208" target="_blank" >10.13060/00380288.2015.51.4.208</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výběr základní školy v ČR a faktory, které jej ovlivňují

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Česká republika vykazuje v mezinárodním srovnání vysokou závislost výsledků vzdělání na rodinném zázemí a velké rozdíly mezi školami ve složení a výsledcích jejich žáků. Pozornost výzkumníků byla v této souvislosti dosud věnována zejména problematice víceletých gymnázií. Tato stať je zaměřena na diferenciaci na úrovni primární školy, kde máme o distribuci žáků do škol omezené empirické poznatky. Stať odpovídá na otázky, jak důležitá je volba základní školy pro rodiče předškoláků, jak se mění její realizace v čase a jaké charakteristiky na straně rodičů volbu školy ovlivňují. Odpovědi na výzkumné otázky jsou získávány prostřednictvím analýz dat z dotazníkového šetření realizovaného v roce 2014 na reprezentativním výběru 2008 rodičů předškoláků. Data jsou analyzována prostřednictvím binární logistické regrese. Data z roku 2014 jsou porovnávána s daty získanými v roce 2009 v rámci šetření rodičů žáků v povinném vzdělávání. Analýzy ukázaly, že výběr školy má mezi rodiči v současné době uni

  • Název v anglickém jazyce

    Primary School Choice in the Czech Republic and Related Factors

  • Popis výsledku anglicky

    The influence of family background on educational attainment in the Czech Republic is strong compared to other countries and there is great variation in the composition and academic performance of students between schools. Research to date has focused primarily on this issue in reference to multi-year gymnasia. This article concentrates on variation at the primaryschool level, on which there are only limited empirical data available on the distribution of students. It looks at how important the choice of primary school by parents of preschool-age children is, how that choice is realized over time, and what parental characteristics influence their choice of school. The answers to these questions are obtained from an analysis of data from a questionnairesurvey conducted in 2014 amongst a representative sample of 2008 parents of preschool-age children. The authors employ a logistic regression analysis and compare data for 2014 with data obtained in 2009 in a survey of parents with childr

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GBP402%2F12%2FG130" target="_blank" >GBP402/12/G130: Vztahy mezi dovednostmi, vzděláváním a výsledky na trhu práce: longitudinální studie</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sociologický časopis/Czech Sociological Review

  • ISSN

    0038-0288

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    51

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    587-606

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus