Výběr základní školy v ČR a faktory, které jej ovlivňují
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10316143" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10316143 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://sreview.soc.cas.cz/cs/issue/178-sociologicky-casopis-czech-sociological-review-4-2015/3549" target="_blank" >http://sreview.soc.cas.cz/cs/issue/178-sociologicky-casopis-czech-sociological-review-4-2015/3549</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.13060/00380288.2015.51.4.208" target="_blank" >10.13060/00380288.2015.51.4.208</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výběr základní školy v ČR a faktory, které jej ovlivňují
Popis výsledku v původním jazyce
Česká republika vykazuje v mezinárodním srovnání vysokou závislost výsledků vzdělání na rodinném zázemí a velké rozdíly mezi školami ve složení a výsledcích jejich žáků. Pozornost výzkumníků byla v této souvislosti dosud věnována zejména problematice víceletých gymnázií. Tato stať je zaměřena na diferenciaci na úrovni primární školy, kde máme o distribuci žáků do škol omezené empirické poznatky. Stať odpovídá na otázky, jak důležitá je volba základní školy pro rodiče předškoláků, jak se mění její realizace v čase a jaké charakteristiky na straně rodičů volbu školy ovlivňují. Odpovědi na výzkumné otázky jsou získávány prostřednictvím analýz dat z dotazníkového šetření realizovaného v roce 2014 na reprezentativním výběru 2008 rodičů předškoláků. Data jsou analyzována prostřednictvím binární logistické regrese. Data z roku 2014 jsou porovnávána s daty získanými v roce 2009 v rámci šetření rodičů žáků v povinném vzdělávání. Analýzy ukázaly, že výběr školy má mezi rodiči v současné době uni
Název v anglickém jazyce
Primary School Choice in the Czech Republic and Related Factors
Popis výsledku anglicky
The influence of family background on educational attainment in the Czech Republic is strong compared to other countries and there is great variation in the composition and academic performance of students between schools. Research to date has focused primarily on this issue in reference to multi-year gymnasia. This article concentrates on variation at the primaryschool level, on which there are only limited empirical data available on the distribution of students. It looks at how important the choice of primary school by parents of preschool-age children is, how that choice is realized over time, and what parental characteristics influence their choice of school. The answers to these questions are obtained from an analysis of data from a questionnairesurvey conducted in 2014 amongst a representative sample of 2008 parents of preschool-age children. The authors employ a logistic regression analysis and compare data for 2014 with data obtained in 2009 in a survey of parents with childr
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GBP402%2F12%2FG130" target="_blank" >GBP402/12/G130: Vztahy mezi dovednostmi, vzděláváním a výsledky na trhu práce: longitudinální studie</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Sociologický časopis/Czech Sociological Review
ISSN
0038-0288
e-ISSN
—
Svazek periodika
51
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
587-606
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—