Charakteristiky dobré základní školy z pohledu rodičů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10360074" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10360074 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://journals.muni.cz/pedor/article/view/6743/pdf" target="_blank" >https://journals.muni.cz/pedor/article/view/6743/pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2017-1-136" target="_blank" >10.5817/PedOr2017-1-136</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Charakteristiky dobré základní školy z pohledu rodičů
Popis výsledku v původním jazyce
Přes poměrně velké množství prací, které se v mezinárodním kontextu věnovaly zkoumání rodičovských preferencí, neexistuje univerzální shoda na tom, co je pro rodiče při výběru školy nejdůležitější. Obvykle si rodiče cení výsledků vzdělávání, socioekonomického složení žáků, možnosti komunikace a zapojení do života školy nebo tříd s menším počtem žáků, sdílených hodnot a stylu výuky. Cílem stati je popsat charakteristiky dobré školy z pohledu českých rodičů s využitím dat získaných v longitudinálním šetření CLoSE od reprezentativního vzorku 2008 rodičů dětí v předškolním věku, a to pomocí obsahové analýzy a deskriptivních statistik, a porovnat informace zjištěné metodou otevřeného a uzavřeného dotazování. Rodiče očekávají, že škola bude poskytovat jim a jejich dětem individualizovaný přístup orientovaný nejenom na dobré vzdělávací výsledky, ale především na co nejlepší kvalitu života, a umožní jim podílet se na utváření podoby školního vzdělávání svých dětí.
Název v anglickém jazyce
Characteristics of a good compulsory school from the parent's point of view
Popis výsledku anglicky
Despite the relatively large number of papers that have been devoted to examining parental preferences in international context, there is no general consensus on what the most important for parents when choosing a school is. Usually parents value academic results, socio-economic composition of the students, communication and engagement in school life, classes with fewer students, shared values and teaching style. The aim of this paper is to describe the characteristics of a good school from the perspective of Czech parents using data collected in a longitudinal survey CLoSE from a representative sample of 2,008 parents of preschool children and compare information obtained through open-ended and close-ended questions using the methods of content analysis and descriptive statistics. Parents expect that a school will provide their children and also themselves with personalized solutions focused not only on good academic results, but also on the best possible quality of life and that the school will enable them to participate in shaping the schooling of their children.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GBP402%2F12%2FG130" target="_blank" >GBP402/12/G130: Vztahy mezi dovednostmi, vzděláváním a výsledky na trhu práce: longitudinální studie</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
—
Svazek periodika
27
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
24
Strana od-do
136-159
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—