Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ukrainian parents' engagement with Czech public schools:challenges and roles for parents

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10467157" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10467157 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=jb.-shcS68" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=jb.-shcS68</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/SP2023-2-5" target="_blank" >10.5817/SP2023-2-5</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Ukrainian parents' engagement with Czech public schools:challenges and roles for parents

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Even though school-based parental involvement has been linked to academic and behavioralbenefits for children, little is known about the links between parental involvement forUkrainian refugee families and contextual factors such as Czech language fluency, teachingstyles, and student assessment. Identifying the barriers and limitations to cooperationbetween the home and the school might contribute to helping refugee children adjust totheir new life in the host country. The article presents the results of a study with anexploratory qualitative approach using interviews and an interpretative phenomenologicalanalysis for data interpretation. The study was designed to explore the multiple barriers thatrefugee families face when engaging with their children&apos;s Czech public schools. The resultsrevealed that Ukrainian parents encountered a number of challenges and that a welcomingschool environment was crucial for involving them in their child&apos;s school

  • Název v anglickém jazyce

    Ukrainian parents' engagement with Czech public schools:challenges and roles for parents

  • Popis výsledku anglicky

    Even though school-based parental involvement has been linked to academic and behavioralbenefits for children, little is known about the links between parental involvement forUkrainian refugee families and contextual factors such as Czech language fluency, teachingstyles, and student assessment. Identifying the barriers and limitations to cooperationbetween the home and the school might contribute to helping refugee children adjust totheir new life in the host country. The article presents the results of a study with anexploratory qualitative approach using interviews and an interpretative phenomenologicalanalysis for data interpretation. The study was designed to explore the multiple barriers thatrefugee families face when engaging with their children&apos;s Czech public schools. The resultsrevealed that Ukrainian parents encountered a number of challenges and that a welcomingschool environment was crucial for involving them in their child&apos;s school

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia paedagogica

  • ISSN

    1803-7437

  • e-ISSN

    2336-4521

  • Svazek periodika

    28

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    97-118

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85169669322